نیویورک تایمز:

طالبان طی شش ماه حدود ۵۰۰ نظامی و کارمند حکومت پیشین را کشته‌ یا ربوده‌اند

  • انتشار: ۲۴ حمل ۱۴۰۱
  • سرویس: امنیت و حوادثتیتر 2
  • شناسه مطلب: 129533

روزنامه‌ نیویورک تایمز در گزارشی اعلام کرد که طالبان بر خلاف وعده عفو عمومی، دست به کشتار گسترده انتقام‌جویانه علیه کارمندان دولت سابق و اعضای نیروهای امنیتی پیشین زده‌اند.

در این گزارش آمده است که طالبان حدود ۵۰۰ نفر از کارمندان دولت و اعضای نیروهای امنیتی پیشین را در شش ماه حکومت‌داری خود کُشته‌ و یا ربوده‌اند.

نیویورک تایمز در این گزارش افزوده است که تمام ۴۹۰ مورد کُشته شدن و ناپدیدن شدن افغان ها توسط طالبان را به‌گونه جداگانه بررسی کرده و در تهیه این گزارش با استفاده از انواع روش‌های راستی‌آزمایی به‌شمول انجام تحقیقات تصویری، طب قانونی، تایید گزارش‌های خبری محلی، همکاری با سازمان‌های حقوق بشری و مصاحبه با بازماندگان و عضوهای خانواده قربانیان صورت گرفته است.

در این گزارش آمده است که طالبان پس از تسلط بر افغانستان نظامیان پیشین را پس از بازداشت شکنجه می‌کردند و سپس آنان را با ضرب گلوله یا سربُریدن می‌کُشتند.

روزنامه نیویورک تایمز در این گزارش اضافه کرده است که با وجودی‌که در ابتدا وقوع چنین قتل‌هایی انکار می‌شد، اما مسئولان طالبان برخی از این رویدادها را تایید کرده ولی آن‌را به عنصرها و فرماندهان سرکش نسبت داده است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟