طالبان: خواستار ایجاد روابط با کشورهای منطقه و جهان هستیم

  • انتشار: ۶ جدی ۱۴۰۰
  • سرویس: سیاست
  • شناسه مطلب: 125716

طالبان در بیانیه‌ای به مناسبت سالروز حمله شوروی سابق به افغانستان، از تمام جهان و کشورهای منطقه خواسته است که برای ایجاد و تامین روابط خوب و محکم نقش مثبت ایفا کنند.

در این بیانیه که امروز (دوشنبه ۶ جدی) منتشر شد آمده است که ۴۲ سال پیش، قشون اتحاد شوروی پیشین بر افغانستان یورش آوردند و مردم «آزادی‌خواه افغانستان چون اشغال و تجاوز هیچ اشغالگری را تحمل نمی‌توانند، جهاد بزرگ و سرتاسری را علیه اشغالگران شوروی آغاز کردند.»

طالبان گفته‌اند که مجاهدین در ظرف ۱۰ سال، اتحاد شوروی را شکست داده و تمام نیروهای اشغالگر آن را از افغانستان بیرون راندند.

این گروه افزوده است که به نمایندگی از مردم افغانستان، یورش اتحاد شوروی پیشین را تقبیح می‌کند و جهاد و مبارزه مردم دلیر افغانستان را می‌ستاید.

در بیانیه طالبان آمده‌است: افغانستان در امور داخلی هیچ کشوری مداخله نمی‌کند و به کسی دیگر هم اجازه نمی‌دهد که «حقوق حقه ما را زیرپا نموده و در امور داخلی ما مداخله کند.»

طالبان افزوده‌اند: «افغان‌ها به عنوان یک ملت صلح‌خواه می‌خواهند با جامعه جهانی در چوکات اصول اسلامی و جهانی، روابط خوب و قوی را تامین نمایند که در آن احتمال ضرر به کسی نباشد و حق آزادی ملت‌ها هم مصون شده‌باشد.»

این در حالی است که تاکنون هیچ کشوری دولت طالبان را به رسمیت نشناخته‌‌است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟