طالبان: جهان سیاست معقول در برابر افغانستان انتخاب کند

  • انتشار: ۹ سنبله ۱۴۰۱
  • سرویس: تیتر 1سیاست
  • شناسه مطلب: 132619

سخن‌گوی طالبان به‌مناسبت نخستین سالگرد خروج امریکا و متحدانش از افغانستان از جامعه بین‌المللی خواسته است که سیاست معقول را در برابر افغانستان انتخاب کند.

به گزارش خبرگزاری شفقنا افغانستان، ذبیح‌الله مجاهد امروز (چهارشنبه، ۹ سنبله) در بیانیه‌ای، خروج نیروهای خارجی را «پیروزی بزرگ» برای این گروه خوانده و گفته مهم این است که ارزش و اهمیت این پیروزی را درک کنیم».

مجاهد نوشته است: «از فرصت‌های این فتح بزرگ استفاده کنیم و برای تقویت، نظم و پیشرفت نظام اسلامی، تلاش‌های خستگی‌ناپذیر نموده و یک نظام اسلامی کاملا قوی، سوچه و مستحکم را حاکم نماییم.»

او گفته است که طالبان بر جامعه بین‌المللی صدا می‌زنند که تجربه بیست سال گذشته برای آینده رهنمود خوبی شده می‌تواند.

مجاهد آورده است: «ما مشاهده کردیم که هرگونه پالیسی فشار و تهدید بالای مردم افغانستان در بیست سال گذشته ناکام بود و تنها باعث افزایش بحران گردید».

مجاهد حکومت طالبان را «نظام مشروع» افغانستان خوانده و از جامعه جهانی خواسته است که سیاست معقول را در برابر افغانستان اختیار کند، «به اراده افغان‌ها»، به استقلال و تمامیت ارضی افغانستان احترام بگذارد.

این در حالی است که با گذشت یک سال از تسلط طالبان بر افغانستان تاکنون هیچ کشور و مجامع بین‌المللی این گروه را به‌عنوان حکومت افغانستان به رسمیت نشناخته است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟