طالبان: افرادی که عضو طالبان نیستند نیز ممکن است در دولت حضور داشته باشند!

  • انتشار: ۲۰ سنبله ۱۴۰۰
  • سرویس: تیتر 1سیاست
  • شناسه مطلب: 120394

اگرچه طالبان وزیران اصلی خود در کابینه جدید را معرفی کرده است، اما سهیل شاهین، عضو ارشد این گروه اعلام کرد سایر سیاستمداران افغانستان که عضو طالبان نیستند نیز ممکن است فرصت عهده داری سمت های ارشد در دولت جدید را داشته باشند.

شاهین افزود: طالبان در این زمینه در حال گفتگو با تعدادی از سیاستمداران افغانستان است، زیرا این گروه به فراگیر بودن دولت اعتقاد دارد!

این در حالی است که طالبان پیش از این نیز از فراگیر بودن دولت سخن می گفت اما لیست کابینه این گروه تقریبا از یک قوم و شامل افراد لیست سیاه سازمان ملل متحد است.

سخنگوی طالبان همچنین با اشاره به اینکه دولت رسمی افغانستان احتمالا این ماه یا ماه آینده تشکیل خواهد شد اضافه کرد: طالبان امیدوار است که پس از حل مسایل مربوطه، از هیات های بلندپایه سایر کشورها از جمله چین برای سفر به افغانستان دعوت کند.

درهمین حال، غلام اسحاق زی نماینده افغانستان در سازمان ملل متحد گفت، روایت هایی از شاهدان عینی درباره جنایات طالبان و نقض حقوق بشر در افغانستان وجود دارد.

این دیپلمات افغانستانی از سازمان ملل خواست که دولت موقت طالبان که دولت منتخب دموکراتیک را در افغانستان برکنار کرد، به رسمیت نشناسد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟