صدر اعظم آلمان : قصد داریم گنبد آهنین بخریم

  • انتشار: ۸ حمل ۱۴۰۱
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 129057

اولاف شولتس، صدراعظم آلمان، در گفتگو با شبکه «ARD» اعلام کرد که کشورش به دلایل قابل توجیهی قصد دارد سامانه صهیونیستی گنبد آهنین را خریداری کند.

او در ادامه به موضوع بحران انرژی پس از تحریم روسیه پرداخت و گفت: «ما امسال تلاش می‌کنیم از واردات زغال سنگ و نفت روسیه فاصله بگیریم و شرایط را به گونه‌ای فراهم کنیم که بتوانیم به واردات گاز وابسته نباشیم.»

رئیس کمیته دفاع آلمان در مجلس نمایندگان چند روز پیش تایید کرده بود دولت این کشور قصد دارد سامانه پدافند موشکی از رژیم صهیونیستی خریداری کند.

از طرفی دیگر نیز فرانک والتر اشتاین مایر، رئیس جمهور آلمان، در پیامی ویدیویی خطاب به شرکت کنندگان در کنسرت در همبستگی با اوکراین گفته بود: «روز‌های سختی برای آلمان در راه است. روز‌هایی که جهان را تغییر می‌دهند و ما از مشکلات ناشی از حوادث اوکراین دور نخواهیم بود و روز‌های سختی را پیش رو خواهیم داشت.»

پیش از این، دولت آلمان هشدار داده بود که تحریم‌ها علیه روسیه اثرات معکوس خواهد داشت و بیشتر از مسکو کشور‌های اروپایی را تحت تاثیر قرار خواهد داد. انجمن تولیدکنندگان محصولات کشاورزی آلمان نیز روز جمعه اعلام کرد که به دلیل افزایش هزینه‌های سوخت و باربری برای تولیدکنندگان، نمی‌توان جهش بی سابقه قیمت مواد غذایی در این کشور را رد کرد.

گزارش‌های رسانه‌های محلی حاکی از آن است که روغن و آرد از مهم‌ترین کالا‌هایی است که شهروندان برای خرید مقادیر ذخیره آن هجوم می‌آورند و قیمت بنزین، گازوئیل و برق نیز در حال افزایش است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟