صالح: شبکه القاعده عملا در کنار طالبان می‌جنگد

  • انتشار: ۲۱ دلو ۱۳۹۹
  • سرویس: تیتر 2سیاست
  • شناسه مطلب: 106365

امرالله صالح، معاون اول رئیس‌ جمهور گفت: گروه طالبان روابط خود را با شبکه القاعده حفظ کرده و عملا در کنار طالبان می‌جنگد.

وی در گفتگو با شبکه تلویزیونی فرانس ۲۴ اظهار داشت: «پس از فبروری سال ۲۰۲۰ که طالبان تعهد سپردند میزبان القاعده نخواهند بود، بازهم القاعده در صفوف آن‌ها فعالیت می‌کند. سه تن از رهبران شبکه القاعده در ماه نوامبر کشته شدند، این چند ماه پس از تعهدی بود که طالبان برای جدا ساختن راه‌شان از شبکه‌های تروریسم بین‌المللی سپرده بودند. طوری که سازمان ملل متحد تخمین می زند، حداقل ۵۰۰ تروریست خارجی که اکثریت‌شان وابسته به شبکه القاعده هستند، در کنار طالبان در افغانستان می‌جنگند.»

صالح با اشاره به گزارش اخیر سازمان ملل مبنی بر ارتباط طالبان و شبکه القاعده افزوده است که گروه طالبان و القاعده همواره در ارتباط بوده‌اند و گروه طالبان به تعهدات خود در توافقنامه صلح با آمریکا عمل نکرده است.

در گزارش شورای امنیت سازمان ملل متحد آمده‌است که طالبان و شبکه القاعده باهم ارتباط دارند و در مجموع میان ۲۰۰ تا ۵۰۰ تروریست این شبکه در ولایت‌های بدخشان، غزنی، هلمند، خوست، کنر، قندوز، لوگر، ننگرهار، نورستان، پکتیا و زابل فعالیت می‌کنند.

گفتنی است که روز گذشته نیز وزارت امور داخله از بازداشت یکی از مسئولان شبکه القاعده در ننگرهار خبر داد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟