صالح خطاب به پاکستان: قیمت همسویی با طالب سنگین خواهد بود

  • انتشار: ۷ سرطان ۱۴۰۰
  • سرویس: تیتر 2سیاست
  • شناسه مطلب: 115675

امرالله صالح معاون اول ریاست جمهوری پس از برگشت رییس جمهور غنی از آمریکا به کابل، به اسلام‌آباد هشدار داد که هزینه همسویی با طالبان بسیار سنگین خواهد بود.

امرالله صالح سفر مقام‌های ارشد به آمریکا را پردستاورد عنوان کرد و گفت که نقش منطقه در افغانستان پس از خروج قوای خارجی یکی از موارد بحث مقام‌های ارشد افغان و آمریکایی بوده است.

صالح در یاداشتی در صفحه فیسبوک خود نوشت: اسلام‌آباد به عنوان میزبان طالبان از روز زایش تا امروز می‌تواند نقش قابل لمس در صلح بازی کند و بدین‌سان به دوست قابل باور ملت افغانستان تبدیل گردد…ادامه سیاست کنونی، یعنی در حرف با جمهوریت در عمل با طالبان هم برای ما و هم برای خودشان چیزی به جز از دست و پا زدن در لجن‌زار بی‌اعتمادی نخواهد بود.

صالح افزود سیاست انکار و بازی با الفاظ قناعت ساز نیست و طالبان هیچ امکان ندارد که بر افغانستان حاکم شوند.

وی اظهار داشت: قیمت همسوویی با طالبان بسیار سنگین خواهد بود. وضعیت فرق کرده است. امروز نه تنها ما، بلکه وجدان‌های بیدار در پارلمان پاکستان سیاست کشتار در افغانستان را توسط گروه اله صفت طالبان محکوم می‌نمایند.

نظرات(۱ دیدگاه)

  1. Ahmad salim jalal
    (۸ سرطان ۱۴۰۰)

    اگر مانند آقای صالح تمام رهبر های افغانستان دست به دست هم داده مسولیت ایمانی ووجدانی خود را ادائ نمایند و از این بهران بی بندو بار بدر می آییم ، من باوجودی که با آقای صالح هیچ دید وادیید نداشته ام اما او را همیشه بعد از نماز در دعای خود دعای خیر می نمایم در حق شان زیرا او شخص زیرک هوشیار وطن دوست وحس مسولیت پذیر بیشتری دارد.
    مانند همیشه موفق بدرخشید جناب صالح صاحب.

نظر شما چیست؟