شهروندان اوزبیکستان به اصلاحات قانون اساسی رای مثبت دادند

  • انتشار: ۱۱ ثور ۱۴۰۲
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 136751

بربنیاد گزارش‌ها، شهروندان اوزبیکستان با رفتن به پای صندوق‌های رای و اشتراک در همه‌پرسی اصلاحات قانون اساسی این کشور، تغییرات وضع شده را تایید کرده‌اند.

نیکی‌آسیا گزارش داده که کمیسیون مرکزی انتخابات اوزبیکستان روز دوشنبه، ۱ می، اعلام کرده که اصلاحات وضع شده قانون اساسی این کشور براساس نتایج اولیه با ۹۰.۲۱ درصد آرای رای‎‌‌دهنده‌گان به تصویب رسیده است.

این کمیسیون میزان اشتراک مردم اوزبیکستان در همه‌پرسی را ۸۴.۵۴ درصد اعلام کرده است.

اصلاحات در قانون اساسی اوزبیکستان در روشنایی ۶۰ هزار پیشنهاد در رایزنی‌های عمومی وضع شده که یک چهارم آن درج نسخه جدید گردیده است.

حق‌ برخورداری از مراقبت‌های بهداشتی رایگان، آموزش، برابری جنسیتی و داشتن شرایط مناسب در محیط کاری، تقویت حق مالکیت و دادن حق‌ سکوت به زندانیان جنایی از درشت‌ترین تغییرات وضع شده در بخش حقوق‌ شهروندان اوزبیکستان در نسخه جدید قانون اساسی این کشور گفته شده است.

به این ترتیب، اصلاحات وضع شده در قانون اساسی اوزبیکستان به شوکت میرضیایوف جازه می‌دهد که با اشتراک در انتخابات تا سال ۲۰۴۰ این کشور را رهبری کند.

دولت اوزبیکستان ماه‌ها پیش از برگزاری این همه‌پرسی، کارزار‌ گسترده‌ای را برای جلب حمایت شهروندان از اصلاحات وضع شده در قانون اساسی، راه‌اندازی کرده بود.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟