سناتور امریکایی: رفتار دوگانه پاکستان باعث شکست امریکا در افغانستان شد

  • انتشار: ۲۴ قوس ۱۴۰۰
  • سرویس: بین المللتیتر 2
  • شناسه مطلب: 125214

باب منندز؛ رییس کمیته روابط خارجی مجلس سنای امریکا در اظهاراتی گفته‌است که رفتار دوگانه پاکستان باعث شکست ماموریت ایالات متحده در افغانستان شده‌است.

او این اظهارات را روز سه شنبه به وقت محلی در مراسم معرفی سفیران جدید امریکا در پاکستان، هند و آلمان بیان کرد.

امریکا آرمین بلوم را به عنوان سفیر خود در پاکستان تعیین کرده‌است.

سناتور باب منندز روابط امریکا و پاکستان چالش‌برانگیز خوانده و از تعیین سفیر جدید در اسلام‌آباد استقبال کرده‌است.

او گفته‌است: «همانطور که ماه گذشته به این کمیته گفتم، شکست مأموریت ما در افغانستان، تا حد کمی به دلیل سال‌ها رفتار دوگانه پاکستان بود.»

این مقام امریکایی افزوده‌است که اسلام‌آباد پناهگاه امنی برای طالبان فراهم می‌کرد، حتی زمانی که جنگجویان این گروه نیروهای امریکایی را هدف قرار می‌دادند و می‌کشتند.

او اضافه کرده‌است: «ما نیاز به گفت‌وگوی جدی با دولت پاکستان در مسیر پیش رو داریم و من مطمئن هستم که در صورت تایید، پیام سختی را به آن‌ها ارسال خواهید کرد.»

این سناتور امریکایی در ادامه گفته‌است که در کنار افغانستان، عمیقاً نگران افزایش قدرت گروه‌های افراطی در داخل پاکستان است.

او افزوده‌ که دولت پاکستان به طور فزاینده‌ای محیط ی برای فعالیت گروه‌های افراطی ایجاد کرده‌است.

طبق اطلاعات منتشر شده در سایت مجلس سنای امریکا، باب منندز علاوه کرده‌ است‌: «پاکستان همچنین به مکانی خطرناک برای اقلیت‌های مذهبی تبدیل شده‌است و من مشتاق شنیدن نظرات شما در مورد چگونگی تقویت آزادی مذهبی در پاکستان هستم.»

اظهارات این مقام امریکایی در حالی مطرح می‌شود که عمران خان؛ نخست‌وزیر پاکستان به تازگی گفته‌است که امریکا در افغانستان اشتباهاتی انجام داد که پاکستان بار سنگین آن را متحمل شد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟