سفیر پاکستان: دخالتی در افغانستان نداریم!

  • انتشار: ۱۷ سنبله ۱۴۰۰
  • سرویس: بین المللسیاست
  • شناسه مطلب: 120306

به نقل از اسپوتنیک، شفقت علی خان سفیر پاکستان در روسیه گفت، اسلام آباد همه ادعا‌ها درباره کنترل پاکستان بر اوضاع افغانستان را رد می‌کند.

این دیپلمات پاکستانی همچنین گفت همه می‌دانند که هیچ کشوری نمی‌تواند به افغان‌ها چیزی را دیکته کند و تاریخ افغانستان این موضوع را ثابت کرده است.

وی افزود: امیدوار است ناتو تلاش نکند مسئولیت خود در قبال افغانستان را به دوش پاکستان بگذارد، چون کشور‌های غربی درک می‌کنند خروج نیرو‌ها به معنای آن نیست که آن‌ها مسئولیتی در مورد افغانستان ندارند و کشور را به حال خود رها کرده اند.

همچنین سفیر پاکستان گفت پناهندگان تنها یک مسئله است. مواد مخدر، قاچاق انسان، تروریسم پیامد‌های تاریک تری هستند که افغانستان ممکن است با آن مواجه شود.

شقف علی خان خاطرنشان کرد پاکستان آماده پاسخگویی به تهدیدات تروریستی ناشی از افغانستان است، اما معتقد است این مشکل مستلزم توجه بین المللی است.

این دپیلمات افزود: چند موضوع در ارتباط با افغانستان مطرح است که از جمله می‌توان به تهدید‌ها از سوی مناطق غیردولتی که هیچ کس کنترل آن‌ها را در دست ندارد و تامین مالی عناصر تروریستی توسط کشور‌های دیگر اشاره کرد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟