سفیر ایران در ژنو: تحریم‌های آمریکا مانع کمک به مردم افغانستان شده است

  • انتشار: ۱۵ میزان ۱۴۰۰
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 122025

سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل در ژنو، گفت: تحریم‌های یکجانبه آمریکا موجب شده که بسیاری از تلاش‌های بشردوستانه بازیگران برای تامین نیازها و مایحتاج آوارگان با مخاطرات جدی مواجه شود و عملا در زمان مناسب در دسترس پناهجویان و بی‌جاشدگان قرار نگیرد.

به گزارش خبرآنلاین، اسماعیل بقایی هامانه در حاشیه هفتاد و دومین نشست کمیته اجرایی کمیساریای عالی پناهندگان، در سخنانی بر ضرورت تشکیل دولت فراگیر که همه مردم افغانستان شامل همه اقوام و مذاهب را نمایندگی کرده، حقوق بشر را محترم شمرده و رفتاری مبتنی بر حسن همجواری با کشورهای همسایه داشته باشد، تأکید کرد.

سفیر و نماینده دائم ایران نزد سازمان ملل در ژنو همچنین به تبعات منفی مداخلات نظامی در افغانستان اشاره کرده و افزود: مردم افغانستان در چنین شرایطی شایسته درک و حمایت بین المللی هستند. در افغانستان هیچ کمک بشردوستانه‌ای جایگزین ایجاد صلح و ثبات پایدار در افغانستان نخواهد شد و جامعه بین المللی باید مسوولیت خود را درباره حمایت از مردم افغانستان به درستی انجام دهند.

وی افزود: تبعات منفی تحریم‌های ظالمانه آمریکا ظرفیت کشورهای میزبان برای حمایت از پناهندگان افغان را تحت تاثیر قرار داده و  مانع تحقق اصل همبستگی بشردوستانه در کمک به مردم افغانستان است. تحریم‌ها یکجانبه موجب شده است که بسیاری از تلاش‌های بشردوستانه بازیگران برای تامین نیازها و مایحتاج آوارگان با مخاطرات جدی مواجه شود و عملا در زمان مناسب در دسترس پناهجویان و بی‌جاشدگان قرار نگیرد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟