سفر نخست وزیر جاپان به کوریای جنوبی

  • انتشار: ۱۷ ثور ۱۴۰۲
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 137646

براساس گزارش رسانه‌های بین‌المللی، فومیوکیشیدا، نخست‌وزیر جاپان، پس از ۱۰ سال به‌عنوان بلند پایه‌ترین مقام رسمی این کشور وارد سئول، پایتخت کوریای جنوبی شده است.

آژانس خبری فرانس‌پرس گزارش داده که نخست‌وزیر جاپان روز یک‌شنبه، ۷ می‌، وارد کوریای جنوبی شده است.

آقای کیشیدا پس از ورود به سئول به هدف ادای احترام و گذاشتن اکلیل گل پای مقبره جان باخته‌گان کوریایی در مبارزه با حکومت استعماری پیشین جاپان، به گورستان ملی کوریای جنوبی رفته است.

براساس اطلاعات نشر شده، انتظار می‌رود که نخست‌وزیر جاپان و رییس جمهور کوریای جنوبی در جریان امروز باهم دیدار و روی بهبود روابط دو کشور از جمله از سرگیری روابط دیپلماتیک گفت‌وگو کنند.

گفته شده که در پایان روز یون سوک یول، رییس جمهور کوریای جنوبی در ضیافتی در اقامتگاهش، میزبان فومیو کیشیدا، نخست وزیر جاپان، خواهد بود.

سفر کیشیدا به کوریای جنوبی در پی سفر رییس جمهور این کشور به توکیو در ماه مارچ سال جاری میلادی، صورت گرفته است.

این در حالی‌ است که رییس جمهور کوریای جنوبی در روزهای اخیر از سفر رسمی به واشنگتن و دیدار با جوبایدن، رییس جمهوری امریکا، برگشته است. سفری که به تقویت دفاع هسته‌ای امریکا از کوریای جنوبی و بهبود همکاری این کشور با جاپان همراه بود.

کوریای جنوبی و جاپان از متحدان امریکا در آسیا، شمرده می‌شوند.

جاپان و کوریای جنوبی در حالی به بهبود و از سرگیری روابط دیپلماتیک پس از سال‌ها روی آورده‌اند که دو کشور اخیراً با تهدیدات هسته‎‌ای از سوی کوریای شمالی مواجه‌اند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟