سفر بشار اسد به امارات و دیدار با حاکم دبی و ولی‌عهد ابوظبی + تصاویر

  • انتشار: ۲۸ حوت ۱۴۰۰
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 128844

دفتر ریاست‌جمهوری سوریه اعلام کرد که بشار اسد، رئیس‌جمهور این کشور به امارات سفر کرده و با محمد بن راشد آل مکتوم، حاکم دبی دیدار و دو طرف درباره تقویت روابط دوجانبه و به ویژه در حوزه اقتصادی و سرمایه‌گذاری گفت‌وگو کردند.

به گزارش العربیه، دفتر رسانه‌ای دولت دبی، در حساب کاربری توییتر خود پس از این دیدار نوشت: «شیخ محمد بن راشد در این دیدار تأکید کرد که امارات به دنبال کشف راه‌هایی جدید برای همکاری سازنده با سوریه و نظارت بر فرصت‌هایی است که از طریق آن‌ها می‌توان جنبه‌های مختلف همکاری را به نفع دو ملت پیش بُرد.»

پس از این دیدار، بشار اسد با محمد بن زاید آل نهیان، ولی‌عهد ابوظبی نیز دیدار و گفت‌وگو کرد. محمد بن زاید در این دیدار از سفر رئیس‌جمهور سوریه که در چارچوب ادامه رایزنی و هماهنگی بین دو کشور در زمینه مسائل مختلف صورت می‌گیرد، استقبال کرد.

در این دیدار، دو طرف درباره تعدادی از موضوعات مورد علاقه مشترک با تأکید بر حفظ تمامیت ارضی سوریه و خروج نیرو‌های خارجی و حمایت سیاسی و بشردوستانه از سوریه و مردم آن برای دستیابی به یک راه‌حل مسالمت‌آمیز برای حل بحران سوریه بحث و تبادل نظر کردند.

در ۱۲ نوامبر سال ۲۰۱۱ با موافقت ۱۸ کشور عربی و مخالفت ۳ کشور سوریه، لبنان و یمن و رأی ممتنع عراق، سوریه از اتحادیه عرب خارج شد، اما اکنون بعد از گذشت بیش از ده سال از شروع بحران تکفیری‌ها در این کشور و موفقیت دمشق و متحدانش در مقابل با تروریسم، کشور‌های عربی مانند اردن، الجزایر، عراق و مصر خواستار بازگشت این کشور به اتحادیه عرب شده و دیگر کشور‌های این اتحادیه نیز برای برقراری روابط با دمشق از یکدیگر سبقت می‌گیرند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟