سفارت هند از توزیع کمک‌ها به شاگردان لیسه حبیبیه کابل خبر می‌دهد

  • انتشار: ۱ جوزا ۱۴۰۲
  • سرویس:
  • شناسه مطلب: 139655

سفارت هند در کابل اعلام کرده که این کشور اخیراً به شاگردان صنوف ابتدایی لیسه عالی حبیبیه در کابل صدها جوره لباس زمستانی و همچنان قرطاسیه کمک کرده است.

این کمک‌ها شامل ۵۰۰ جوره لباس زمستانی و بیش از ۵ هزار عدد لوازم تحریر شامل قلم، پنسل، پنسل پاک، قلم تراش، تخته سفید، مارکر و غیره می‌باشد.

هند از سال ۲۰۰۲ با لیسه حبیبیه در ارتباط بوده است. این لیسه در سال ۱۹۰۳ توسط امیر حبیب الله خان در کابل تأسیس شد. این مکتب که دارای ۱۰۰ اطاق بود در دهه ۱۹۹۰ به شدت تخریب شد. هند وظیفه بازسازی این مکتب را در سپتمبر ۲۰۰۳ بر عهده گرفت و بیش از ۵ میلیون دالر را برای بازسازی آن متعهد شد.

حکومت هند در سال ۲۰۱۶ تصمیم گرفت تا برای لیسه حبیبیه کمک نقدی ۱ میلیون دالر را در مدت ۱۰ سال اهدا کند. این مقدار پول برای تعمیرات فوری، جدید کردن ترانسفارمر های برق و کارهای مربوطه، برنامه نوسازی، آموزش معلمین، ارتقاء لابراتوار ها و تجهیزات و تعمیر و نگهداری معمول سالانه تخصیص داده شد.

سال گذشته نیز یک تیم تخنیکی از هند به کابل آمد و از پروژه های هندی نظارت کرد که پروژه لیسه حبیبیه یکی از آنها بود. بنابر تقاضای مسئولین این لیسه، هند اخیراً لباس های زمستانی و قرطاسیه را برای شاگردان این لیسه کمک کرد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟