آیت الله علم الهدی در دیدار با نخبگان مهاجر افغانستانی:

سعی کنید انسجامی در نخبگان افغانستانی به وجود بیاورید/ بنده در مسیر حل مشکلات در خدمت شما هستم

  • انتشار: ۲۸ حمل ۱۴۰۱
  • سرویس: تیتر 2گوناگون
  • شناسه مطلب: 129621

در دیدار نخبگان مهاجر افغانستانی و نمایندگان اصناف مختلف با امام جمعه مشهد مقدس، بر ضرورت همدلی میان دو ملت ایران و افغانستان تاکید شد.

این دیدار که مدیران حوزات علمیه، اساتید دانشگاه، چهره‌های علمی مهاجرین، نمایندگانی از جامعه قاریان افغانستان، هیات های مذهبی مهاجرین، ورزشکاران، اصناف و تجار افغانستانی ‌و‌ طلاب و دانشجویان و اصحاب رسانه در آن حضور داشتند، پس از صحبتهای دلسوزانه امام جمعه مشهد مقدس در خطبه‌های نماز جمعه پیرامون مشکلات مهاجرین افغانستانی صورت گرفت.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید ثارالله ظهوری مسئول بنیاد فرهنگی افغانستانی های مقیم ایران در این دیدار گفت:
فرمایشات دیروز شما در خطبه‌های نماز جمعه ضمن اینکه موجی از امید را در دل مومنین ایجاد کرد، چند دهه ایران هراسی را نیز خنثی نمود.

وی همچنین گفت: رصدی که دوستان ما در فضای مجازی داشته اند نشان میدهد علاوه بر مهاجرین ساکن ایران، مهاجرین افغانستانی در اروپا آمریکا و استرالیا نیز به شدت از فرمایشات شما استقبال کرده اند.

آقای ظهوری تاکید کرد: ما فرماندهی حضرتعالی در جهاد تبیین را لمس کردیم و اکنون در شرایطی هستیم که امید محرومین، در گام دوم انقلاب به مقدمه سازی ظهور بسیار زیادتر شده است.

این فعال فرهنگی مهاجرین افغانستانی همچنین گفت که امروز خدمت تان رسیده آیم تا در قدم اول از فرمایشات شما تشکر کنیم و در قدم دوم، با رهبر گرانقدر انقلاب از طریق شما که نماینده ایشان هستید تجدید عهد نماییم.

در بخش دیگری از این دیدار ، حجت‌الاسلام والمسلمین سید جواد وحیدی از شخصیت های فعال مهاجرین افغانستانی گفت: فرمایشات شما در موقعیت حساسی صادر شد. در شرایطی که استکبار، ذلیلانه از افغانستان خارج شده و عده ای مزدور، با فتنه گری استکبار، جلو کنسول گری ایران در هرات و سفارت ایران کابل با هدف به هم زدن میانه دو ملت جمع شدند و فضا را متشنج و آلوده کردند .

آقای وحیدی اظهار داشت: اما فرمایشات حضرتعالی خیلی تاثیر گزار بود و ان شاءالله که سرلوحه اعمال بقیه مسئولین جمهوری اسلامی هم قرار بگیرد و این توطئه بزرگ استکبار خنثی شود.

دکتر محمد هاشم عصمت اللهی استاد دانشگاه و مشاور رییس جمهور پیشین افغانستان نیز در سخنانی گفت:
یک توطئه همه جانبه و یک جنگ ترکیبی در جریان است و شبکه های زیادی بسیج شدند تا رابطه عمیق دینی و فرهنگی دو ملت را تخدیش کنند، اما آنها کور خوانده اند.

دکتر عصمت اللهی تاکید کرد: افغانستان تنها کشوری بود که در سال ۵۷ به انفجار نور انقلاب اسلامی ایران پاسخ مثبت گفت و به تأسی از انقلاب امام خمینی رحمت الله علیه، مناطق زیادی آزاد شد و استکبار ، درک کرد که انقلاب ایران بر مردم افغانستان تاثیر گذاشته است.

وی افزود: در محضر شما از تمام مسئولین جمهوری اسلامی ایران و به ویژه رهبر عزیز انقلاب که در مدیریت بحران اخیر نقش کلیدی داشتند و نیز از شما که در این رابطه سنگ تمام گذاشتید تشکر میکنیم.

این اسناد دانشگاه همچنین گفت: ملت مسلمان افغانستان با ولایت عشق می ورزند و اگر توطئه ها ادامه پیدا کند، ملت افغانستان زیر خیمه ولایت‌ و در مقابل جبهه استکبار به رهبری حضرت آیت الله خامنه‌ای خواهد ایستاد.

در بخش پایانی این دیدار، حضرت آیت الله علم الهدی امام جمعه مشهد مقدس نیز در بیاناتی گفتند: تشکر میکنم از اظهاراتی که عنایت شماست و ما فقط تکلیف خودمان را انجام دادیم و خوشحالیم که انجام تکلیف ما، تا حدی اثر گذار هم بوده است.

ایشان افزودند: از حضرت ولیعصر عجل الله تعالی فرجه الشریف می‌خواهیم که خودشان این انجام تکالیف را مدیریت کنند.

آیت الله علم الهدی همچنین گفتند: بنده عرضم این است که نخبگانی که در ایران هستند سعی کنند یک انسجامی در نیروهای نخبگان دینی به وجود بیاورند.

ایشان افزود: مسأله فاطمیون یک انسجامی هست در میان مهاجرین که که خیلی اثرگذار است و خیلی از توطئه‌ها را نه تنها در ایران که در کل حلقه مقاومت حل می‌کند. لذا دوستانی که اینجا هستند از روحانیون و نخبگان انقلابی سعی کنند انسجام و تشکلی ایجاد کنند و چنانچه چنین تشکلی ایجاد شود، خیلی قدم‌ها می‌توانند بردارند.

امام جمعه مشهد تاکید کرد: با ایجاد چنین ساختاری، نخبگان می‌توانند با حس انقلابی و دینی خودشان، مشکلات را رفع کنند دوستان در این راه هر مشکلی داشتند برای رفع آن بنده در خدمتم.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟