سازمان ملل معاش کارمندان صحی افغانستان را می‌پردازد

  • انتشار: ۱۵ میزان ۱۴۰۰
  • سرویس: بین المللتیتر 1
  • شناسه مطلب: 122019

رسانه‌های امریکایی گزارش دادند که قرار است معاشات هزاران کارمندان صحی افغانستان از سوی برنامه انکشافی سازمان ملل متحد (UNDP) پرداخته شود.

روزنامه واشنگتن پست، روز چهارشنبه (۱۴ میزان) گزارش داد که قرار است برنامه انکشافی ملل متحد در هفته جاری معاشات حداقل ۲۵ هزار داکتر، پرستار و سایر کارمندان صحی هزاران شفاخانه و کلینیک در افغانستان را بپردازد.

کانی ویگناراجا؛ رییس بخش آسیا و اقیانوس آرام برنامه انکشافی ملل متحد، به واشنگتن پست گفته‌است که این برنامه ۱۵ میلیون دالر دریافت کرده تا در ماه اکتوبر معاشات کارمندان صحی را در افغانستان بپردازد.

به گفته او این پول به حساب بانکی برنامه انکشافی ملل متحد به یکی از بانک‌های تجارتی در افغانستان انتقال داده می‌شود و طالبان به آن دسترسی نخواهند داشت.

او تصریح کرده که این کار تنها یک «اقدام موقتی و آزمایشی» است و ابراز امیدواری کرده که پس از ماه اکتوبر و در صورت نیاز، سایر سازمان‌های بین المللی مانند سازمان جهانی صحت، صندوق حمایت از کودکان ملل متحد و کمیته بین‌المللی صلیب سرخ نیز ممکن است برای پرداخت معاشات کارمندان صحی در افغانستان تا پایان سال جاری میلادی اقدام کنند.

خانم ویگناراجا در عین حال هشدار داده که در صورت عدم پرداخت معاشات کارمندان، خطر فروپاشی نظام صحی این کشور وجود دارد.

در کنار عدم پرداخت معاش کارمندان صحی، نبود دارو نیز نظام صحی افغانستان را در خطر فروپاشی قرار داده‌است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟