زمستان امسال موج دوم کرونا آغاز می‌شود

  • انتشار: ۳ ثور ۱۳۹۹
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 84064

رابرت ردفیلد مدیر مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های آمریکا (CDC)، در مصاحبه‌ای گفت زمستان امسال شیوع کرونا با آسیب بیشتری و همراه با آنفولانزا خواهد بود.

به نقل از سی‌ان‌ان، رابرت ردفیلد در مصاحبه‌ای با واشنگتن‌پست گفت امکان دارد زمستان امسال با شیوع آنفولانزا شاهد موج دوم همه‌گیری ویروس کرونا باشیم که خطرات و تلفات بیشتری نیز به همراه داشته باشد.

ردفیلد در گزارشی که روز سه‌شنبه منتشر شد بیان کرد: «احتمال تلفات و آسیب‌هایی که ویروس کرونا زمستانِ امسال به کشور ما وارد کند بسیار بیشتر از چیزی است که اکنون شاهد آن هستیم. وقتی من درباره این مسئله با بقیه صحبت می‌کنم متوجه نشده و حرف‌هایم را نادیده می‌گیرند.»

این مقام ارشد وزارت بهداشت آمریکا، همچنین  افزود برای مهار آنفولانزا واکسن و دارو موجود است، اما برای ویروس جدید کرونا (کووید-۱۹) هنوز دارویی کشف نشده و این مسئله آن را مرگ‌بار‌تر می‌کند.

او در ادامه بیان کرد سال گذشته بیش از ۳۴ هزار نفر در آمریکا، بر اثر آنفولانزا درگذشته‌اند و حدود ۳۵ میلیون نفر به آن مبتلا شده‌اند. رخ دادن همزمان آنفولانزا و کرونا به پرشدن ظرفیت بیمارستان‌ها و قابل رسیدگی نبودن بیماران برای پزشکان می‌انجامد.

دبرا برکس، متصدی پاسخگویی کروناویروس کاخ سفید، در گزارش روزانه خود درباره صحبت‌های ردفیلد گفت: «پیش از این نیز به طور واضح گفته‌ایم می‌توانیم مدیریت کنیم و در حال تلاش برای بیشتر کردن ظرفیت امکان انجام تست هستیم.»

او در پاسخ به امکان رخ دادن موج دوم کرونا با شدت بیشتر در زمستان امسال نیز گفت: «نمیدانم، اما چیزی که الان میبینیم بسیار وحشتناک است. ما تلاش می‌کنیم نظارت خود را از همین الان به شدت بیشتر شروع کنیم تا نشانه‌های اولیه آن را متوجه شویم.»

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟