روشن کردن پشت پرده رویدادهای تروریستی از مهمترین مسئولیت های حکومت است

  • انتشار: ۱۸ عقرب ۱۳۹۹
  • سرویس: دیدگاهسیاست
  • شناسه مطلب: 97356
ارگ ریاست جمهوری افغانستان

در این کشور مرگ هایی هست که عامل آن در پردهٔ سیاه و‌ راز آمیز نهفته می ماند. در گذشته طالبان و اکنون داعش، هر رویدادهراس افگنی حتی آدم ربایی و اختطاف صرافان به ایشان حواله می شود، چه مسئولیت قبول بکنند یا نکنند!

تردیدی نیست که طالبان و داعش- هر دو -ید طولایی در ترور و قتل و آدم کشی دارند و خون هزاران معلم و دانشجو و دانش آموز و عالم دین از دستانشان می چکد و‌گاه مسئولیت این قتل ها را هم بر عهده می گیرند اما قتل ها و ترورهایی هست که در پردهٔ ابهام باقی می مانند و کسی مسئولیت نمی گیرد. حادثهٔ فاجعه بار بغلان و کشتار بیش از هفتاد تن وکیل و معلم و دانش آموز در پردهٔ ابهام باقی ماند و کسی قبول مسئولیت نکرد، قتل سیاوش را هم تا کنون کسی به عهده نگرفته است ، شاید یک صدای دروغین از گروههای افراطی برآید که این جنایت ، کار ماست . و ترورهایی که گاه و بیگاه در شهرها انجام می شود، کسی نمی داند این ترورها را چه کسی انجام داده است؟

در طول بیست سال گذشته شاهد تشکیل دهها کمسیون تحقیق و بر رسی حوادث و ترورهابوده ایم اما در این مدت حتی یک کمسیون قادر به ارائهٔ گزارش روشن از کار خود نشده است.

یکی از مهمترین مسئولیت های حکومت این است که با استفاده از کارشناسان و حتی متخصصان خارجی پشت پردهٔ این رویدادهای غم انگیز را روشن کند و گرنه نگاههای شک آلود شهروندان همواره به سمت دستگاههای استخباراتی داخلی یا خارجی خواهد چرخید و این سبب تشدید بی اعتمادی ملت به دولت می گردد.

سید آقا حسین فاضل سانچارکی

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟