روایت سرپرست سفارت افغانستان از مذاکرات بین‌ الافغانی در تهران

  • انتشار: ۲۲ جدی ۱۴۰۰
  • سرویس: سیاست
  • شناسه مطلب: 126308

سرپرست سفارت افغانستان در تهران فضای مذاکرات بین امیرخان متقی، اسماعیل خان و احمد مسعود را مثبت ارزیابی کرد.

سرپرست سفارت افغانستان در تهران شامگاه سه شنبه در نشست خبری با اشاره به مذاکرات بین‌الافغانی در تهران گفت: من به عنوان یکی از حاضران در مذاکرات «مولوی امیرخان متقی» سرپرست وزارت امور خارجه دولت موقت طالبان با احمد مسعود فرزند احمد شاه مسعود فرمانده فقید دوران جهاد و امیرمحمد اسماعیل خان والی پیشین هرات، فضای مذاکرات را مثبت دیدم.

عبدالقیوم سلیمانی گفت: در این نشست مسایل کلیدی در پنج ساعت مذاکره بیان شد و طرفین در فضایی بسیار آرام و سازنده، نگاه خود را برای حل مشکلات افغانستان، با صراحت بیان کردند.

این دیپلمات افغانستانی گفت: اسماعیل خان، توجه به قانون اساسی، مسائل زنان و ایجاد چارچوبی برای رسیدن به عدالت اجتماعی را در این نشست مطرح کرد؛ هم احمد مسعود و هم اسماعیل خان اعلام کردند طرفدار جنگ نیستند و به دنبال صلح هستند.

سلیمانی گفت: جمهوری اسلامی ایران اعلام کرده از هر نشستی برای حل مشکلات افغانستان و نزدیک کردن دیدگاه ها بین گروه های سیاسی داخل افغانستان و خارج این کشور حمایت می کند.

سرپرست سفارت افغانستان در تهران گفت: مذاکرات تهران، یک شروع بود و قرار شد طرفین با تیم های خود مشورت کنند تا ببینند آیا امکان دارد که مذاکرات ادامه یابد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟