درخواست نمایندگان پارلمان اروپا برای لغو تحریم‌ها

  • انتشار: ۲۵ ثور ۱۳۹۹
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 85839

گروهی از نمایندگان پارلمان اروپا موسوم به «Renew Europe» طی نامه‌‌ای به «جوزپ بورل»، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و «شارل میشل»، رئیس شورای اروپا، خواستار لغو موقت تحریم‌ها علیه ایران و چند کشور دیگر شدند.

این گروه از نمایندگان پارلمان اروپا درباره تاثیر تحریم‌ها بر مبارزه کشور‌ها با ویروس کرونا ابراز نگرانی کرده و خواستار لغو موقت تحریم‌های اعمال شده علیه ایران، کوبا، لیبی، سوریه، کره شمالی و ونزوئلا شده‌اند.

این نامه به ابتکار «خاویر نارت»، عضو کمیته روابط خارجی پارلمان اروپا تهیه شده و ۹ نفر دیگر از نمایندگان اروپایی نیز آن را امضا کرده‌اند.

در بخشی از این نامه آمده است: ما معتقدیم که برای جلوگیری از پیامد‌های دیگر در چندین کشور، اتحادیه اروپا باید در رفتاری هماهنگ شده در کنار سازمان ملل و دیگر شرکای بین‌الملی خود، لغو موقت تحریم‌ها به خصوص علیه کشور‌های کوبا، ایران، لیبی، سوریه، کره شمالی و ونزوئلا را دنبال کند.

به نوشته باشگاه خبرنگاران؛ این گروه از نمایندگان پارلمان اروپا ضمن اشاره به ادعای بورل مبنی بر اینکه تحریم‌های اتحادیه اروپا و سازمان ملل معافیت‌های لازم برای ارسال تجهیزات پزشکی را فراهم کرده، تاکید کرده‌اند که همچنان در ارسال تجهیزات به برخی از کشور‌ها موانعی وجود دارد و اقدامات بیشتری در این زمینه باید صورت گیرد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟