درخواست سئول از پیونگ یانگ برای پذیرش پاپ

  • انتشار: ۱۰ عقرب ۱۴۰۰
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 123390

کوریای جنوبی از کوریای شمالی خواست که با دیدگاه مثبت به پیشنهاد سفر پاپ فرانسیس به پیونگ یانگ پاسخ دهد و ضمن پذیرش این درخواست گامی در راستای پیشبرد صلح و ثبات در منطقه بردارد. 

وزارت اتحاد کوریای جنوبی با انتشار بیانیه‌ای از علاقه رهبرکاتولیکهای جهان برای سفر به کوریای شمالی در دیدارش با «مون جائه این» خبر داده است.

رئیس جمهور کوریای جنوبی روز جمعه در واتیکان با پاپ فرانسیس دیدار و رایزنی کرده است.

مون جائه در این دیدار تاکید کرده است که سفر پاپ به کوریای شمالی می‌تواند پیشرفت صلح در شبه جزیره کوریا را سرعت ببخشد. پاپ در پاسخ از تمایل و اراده خود برای سفر به پیونگ یانگ خبر داده و گفته اگر از وی دعوت شود حتما به کوریای شمالی سفر خواهد کرد. 

کوریای جنوبی در ادامه این بیانیه آورده است، با توجه به تمایل پاپ ما امیدوریم که کوریای شمالی به این درخواست پاسخ مثبت دهد و راه را برای تسریع صلح و ثبات در شبه جزیره کوریا هموار کند. 

به نوشته فارس، مذاکرات میان آمریکا، کوریای جنوبی و کوریای شمالی برای رفع تحریمها در قبال برچیده شدن سلاحهای اتمی از شبه جزیره کوریا در دوران «دونالد ترامپ» به صورت فشرده و طی سه دور دیدار رهبران دو کشور برگزار شد اما به دلیل عدم تمایل واشنگتن برای لغو همه تحریمها به بن بست خورد و مسکوت ماند. 

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟