دبیر کل سازمان ملل قرنطینه شد!

  • انتشار: ۱۷ قوس ۱۴۰۰
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 124914

به نقل از خبرگزاری فرانسه، منابع دیپلماتیک گزارش دادند که آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد پس از ارتباط با یکی از مقامات این سازمان که مبتلا به کووید-۱۹ بود، خود را برای چند روز در قرنطینه قرار داد.

این منابع در مصاحبه با خبرگزاری فرانسه اعلام کردند که گوترش ۷۲ ساله تمام قرار‌های ملاقات حضوری خود را لغو کرده است.

گوترش قرار بود شامگاه چهارشنبه مهمان افتخاری در جشن سالانه انجمن مطبوعاتی سازمان ملل در منهتن باشد. او همچنین روز پنجشنبه، قرار بود در نشست شورای امنیت سازمان ملل به ریاست محمد بازوم، رئیس جمهور نیجر، که متمرکز بر چالش‌های تروریسم و ​​تغییرات آب و هوایی خواهد بود، شرکت کند. استفان دوجاریک، سخنگوی سازمان ملل از اظهارنظر فوری درباره این موضوع خودداری کرد.

محمد بازوم که کشورش ریاست ماهانه شورای امنیت را در اوایل دسامبر بر عهده گرفت، روز سه شنبه وارد نیویورک شد و تا پایان هفته قبل از عزیمت به واشنگتن در آنجا خواهد ماند.

پیش از این آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد، در مورد سرعت بالای سرایت سویه امیکرون هشدار داده و اقدامات برخی کشور‌ها را با عنوان آپارتاید مسافرتی به شدت مورد انتقاد قرار داد.

با شیوع این بیماری در آمریکا نیز آنتونی فائوچی، مشاور ارشد بهداشتی کاخ سفید اظهار داشت که بررسی‌های اولیه در مورد علائم ابتلا به سویه امیکرون نشان می‌دهد ممکن است این ویروس کم خطرتر از دلتا باشد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟