دانش: محرمانه بودن اسناد در ادارات دولتی پایان یابد/ افغانستان با نهادینه شدن دولت داری باز فاصله زیادی دارد

  • انتشار: ۲۵ عقرب ۱۳۹۹
  • سرویس: تیتر 1سیاست
  • شناسه مطلب: 98256

محمد سرور دانش، معاون دوم ریاست جمهوری از ادارات دولتی خواست که به حالت محرمانه بودن اسناد پایان داده و همه اطلاعات شان را در اختیار مردم قرار دهند.

دانش در نشست ملی مشارکت و دولت داری باز در ارگ ریاست جمهوری افزود: دولت افغانستان در راستای اجرای اهداف دولت داری باز و فراهم سازی زمینه آن، گام های زیادی برداشته است.

وی گفت که مسئولان اداره‌های دولتی باید برای تطبیق اهداف دولت داری باز، قانون دسترسی به اطلاعات را به صورت دقیق و جدی تطبیق کنند. به گفته وی بدون تطبیق این قانون، نه شفافیت به وجود می‌آید، نه پاسخگویی و نه هم زمینه مشارکت عامه تامین می‌گردد.

معاون دوم ریاست جمهوری دولت داری باز را در راستای تحکیم مشروعیت دولت‌ها و پاسخگویی مداوم به شهروندان یک ضرورت خواند و گفت که حکومت افغانستان از نگاه قانونی، حقوقی و ساختاری آماده اجرای اهداف و ارزش‌های دولت داری باز است، اما در مرحله اجرایی کردن تعهدات و اهداف، باید بیشتر تلاش کند.

معاون دوم رئیس جمهور در عین حال گفت که افغانستان با نهادینه شدن دولت داری باز فاصله زیادی دارد و باید تلاش بیشتری کند.

دانش، اهداف دولت داری باز را شفافیت، حساب‌دهی، مشارکت عامه و استفاده از فناوری عنوان کرد. به گفته وی، همه اداره‌های دولتی باید فراتر از برنامه ملی بیندیشند و مسئولانه در این راستا برخورد کنند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟