خود غلط بود آنچه ما پنداشتیم

  • انتشار: ۱۷ جوزا ۱۴۰۱
  • سرویس: دیدگاهسیاست
  • شناسه مطلب: 130999

«دولت وزیری» سخنگوی وزارت دفاع دولت قبلی افغانستان در حالی دیروز خود را به طالبان تحویل داد که در روزگاری نه چندان دور، طالبان را دشمن افغانستان، دزد، شغال، گرگ و تروریست می‌خواند و جوانان را برای جنگ با این گروه تحریک می‌کرد. وزیری، با رجزخوانی‌های مهیج خود، خون هزاران جوان را توسط طالبان هدر داد اما خود سرانجام در کنار طالبان ایستاد و از این گروه اعلام حمایت کرد.
وی در دولت کمونیستی از ژنرال‌های جناح خلق در این رژیم بود. در دوره مجاهدین در کنار گروه‌های هم‌تبار خود ایستاد و در دوره جمهوریت در سمت‌های مهمی کار کرد. وزیری همواره از «لر او بر» داد می‌زد و پاکستان و جنگجویان اجاره‌ای این کشور یعنی طالبان را متجاوز و عامل خون‌ریزی در افغانستان می‌دانست. وی در سوم جوزای ۱۴۰۰ یعنی دو ماه قبل از سقوط دولت افغانستان، در گفتگو با رسانه‌ها هشدار داد که هر کسی به طالبان تسلیم شود، خائن ملی است و مجازات می‌شود اما در کمتر از یک سال از این هشدار، خود به طالبان تسلیم شد.
ریشه‌های کثیف تباری و قومی در افغانستان چنان قوی و عمیق است که موضوع منافع ملی، وجدان و اخلاق مضحکه‌ای بیش نیست. این فیلم از سال ۱۳۹۵خورشیدی است که در یکی از مراکز ارتش افغانستان در کابل ضبط شده است. فردی که دیوانه‌وار شعار می‌دهد و علیه طالبان و حامیان این گروه رجز می‌خواند، دولت وزیری است.

محمد مرادی

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟