«خلیلی» جنایت در حرم مطهر رضوی را محکوم کرد

  • انتشار: ۲۲ حمل ۱۴۰۱
  • سرویس: سیاست
  • شناسه مطلب: 129458

محمدکریم خلیلی، رهبر حزب وحدت اسلامی افغانستان در پیامی ضمن محکوم کردن حمله تروریستی به طلاب جهادگر در حرم مطهر رضوی (ع) گفت که وقوع چنین حادثه‌ای در این مکان و زمان حکایت از توطئه وسیع و خطرناک و حساب شده است.

در این پیام آمده است: این حادثه تروریستی که بدترین نوع هتک حرمت نسبت به حرم امن ائمه معصومین است؛ اوج رذالت و پستی و کینه ورزی گروه های تکفیری را نشان میدهد. از این رو نباید به سادگی از کنار این حادثه گذشت. بدون تردید وقوع این واقعه در چنین مکان و زمانی، حکایت از وجود یک توطئه وسیع و خطرناک و حساب شده در پشت این حادثه دارد. زیرا این حمله تروریستی از یک طرف به طور مستقیم وحدت و اخوت و برادری بین پیروان مذاهب اسلامی و ازسوی دیگر قرابت و پیوند تاریخی دو ملت هم ریشه افغانستان و ایران را که در روزهای سخت کنار هم و مددکار همدیگر بوده‌اند نشانه گرفته است.

محمدکریم خلیلی گفته است: در اینجا لازم می دانم که از مسئولین نظام جمهوری اسلامی ایران، رسانه ها و دیگر بخش های مربوطه، بالاخص ملت مسلمان و شریف ایران تشکر نمایم که با هوشیاری و درایت، این حادثه را با دقت بررسی و مدیریت کردند و نگذاشتند آرامش روحی و روانی جامعه مهاجرین افغانستانی که از بدی روزگار به جهوری اسلامی ایران پناه آوردند آسیب ببیند. یقینا فرصت طلبان و دشمنان دو ملت، اهداف خاصی را از خلق اینگونه حوادث دنبال می‌کنند.

فردی تکفیری روز سه شنبه ۱۶ حمل/ فروردین در صحن پیامبر اعظم حرم امام رضا (ع) با چاقو به سه روحانی حمله و آنان را به شدت مجروح کرد.

به دنبال این اقدام حجت‌الاسلام محمد اصلانی و حجت الاسلام دارایی به دلیل شدت جراحات وارده به شهادت رسیدند و حجت الاسلام پاکدامن در بخش مراقب‌های ویژه بیمارستان بستری شد.

هر سه روحانی که هدف این سوء قصد قرار گرفته‌اند از فعالان جهادی و فرهنگی مناطق حاشیه شهر مشهد بوده اند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟