خلیلی: ترکیب کابینه طالبان مردم افغانستان را مایوس کرد/ تحمیل حکومت تک حزبی و تک قومی، به وحدت ملی آسیب می‌زند

  • انتشار: ۱۸ سنبله ۱۴۰۰
  • سرویس: تیتر 1سیاست
  • شناسه مطلب: 120350

محمد کریم خلیلی، رهبر حزب وحدت اسلامی افغانستان، کابینه دولت طالبان را تک گروهی، تک قومی و تک جنسیتی خواند و اظهار داشت که عمر حکومتی که بر قاعده وسیع اجتماعی ایجاد نشده باشد، کوتاه و ناپایدار است.

خلیلی در بیانیه خود نوشته است: انتظار می‌رفت که طالبان مطابق با سیاست اعلامی شان در مشورت و تفاهم با همه جوانب ذیدخل در قضایای افغانستان یک نظم سیاسی جدید با بنیادهای وسیع و مورد حمایت همه را پایه‌ریزی و از این طریق زمینه لازم برای صلح و امنیت پایدار در کشور را فراهم کنند.

وی بیان داشت: طالبان طی سه هفته گذشته پیوسته تاکید داشته اند که از لحاظ سیاسی یک حکومت فراگیر و از لحاظ اجتماعی اداره ای افغانستان شمول با مشارکت همه اقوام و پیروان مذاهب اسلامی در افغانستان تشکیل می دهند، اما ترکیب اعلام شده کابینه طالبان یک بار دیگر مردم افغانستان را مایوس ساخت و انتظارات مشروع آنها را به ناامیدی مبدل کرد.

خلیلی در ادامه گفته است که حکومت اعلامی طالبان نه از لحاظ سیاسی یک حکومت فراگیر و نه از لحاظ اجتماعی دارای یک ترکیب افغانستان شمول است، بلکه یک اداره تک گروهی، تک قومی و تک جنسیتی است.

وی افزود: اگر در ترکیب حکومت طالبان تجدید نظر صورت نگیرد نه تنها نمی‌تواند منافع علیای کشور را تضمین و به تحکیم وحدت ملی و برقراری ثبات و آرامش دائمی در کشور بینجامد، بلکه خود به عاملی برای تداوم و تشدید بحران در کشور مبدل می‌شود.

خلیلی تاکید کرده است که تحمیل حکومت تک حزبی و تک قومی، به وحدت ملی آسیب می‌زند.

قابل ذکر است که طالبان روز سه شنبه هفته جاری کابینه خود را اعلام کرد. لیست کابینه طالبان واکنش های منفی بسیاری به همراه داشته است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟