حکومت افغانستان سردرگم است!

  • انتشار: ۱۹ سرطان ۱۴۰۰
  • سرویس: دیدگاهسیاست
  • شناسه مطلب: 116326
اشرف غنی

دولت اقای غنی در مهار جنگ با طالبان دچار دوگانگی در رفتار سیاسی شده است. از یکطرف شاهد هستیم در هنگام هجوم طالبان به برخی از مناطق و ولسوالی ها، حکومت از خودش سستی نشان می دهد،اما وقتی خووب از پیشروی سریع طالبان؛ آه و فغان مردم ملکی آن منطقه و چهره های سیاسی مرتبط با آن ولسوالی به آسمان رفت و تحرک مردم در مقابله با طالب شکل گرفت و تشویش وطنداران داخل و خارج از مملکت بالا رفت، ناگهان حکومت، یک خیزش تند از خودش نشان می دهد و در یک حرکت ضربتی، منطقه را از حضور طالبان پاکسازی می کند. به همین سادگی!..اینجا که پس گرفته شد و شادی به مردم برگشت ؛باز سر از فردا در یک نقطه دیگر کشور، داستان مشابهی شروع می گردد!

واقعن حکومت چه سیاستی را دنبال می کند؟ دنبال چه است؟ چراکه همه می دانیم؛ در مقابله با چهارتا کوهی آفتاب مهتاب ندیده، قطعن و بلاشک نیروی اردوی زمینی و هوایی افغانستان توان مواجهه و رویارویی را به بهترین وجه ممکن در وقت تهاجم دارند، ولی این بازی موش و گربه چه خروجی خواهد داشت؟ دولت ده سال است چه باری، چه فکری را به شانه حمل می کند که توان بروز و قدرت بیان و اجرای آن را در سریع ترین حالت خودش ندارد؟ از چه می ترسد؟ چرا اینقدر، هم ما مردم را عذاب می دهد و هم خودش را..

خب بیا بگو چه مرگ تان هست؟! میخواهید چه کسانی در کنارتان در حکومت سهم بگیرند؟ همان را به مردم بگویید، به جامعه جهانی بگویید…اینکه با یک پای طالبان را پیش می کشید و صبایش با پای دیگر پس می زنید؟ حقیقتن یعنی چه؟! چه هدفی دارید؟! چه پلانی دارید؟!…

دکتر بتول سید حیدری

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟