حنا ربانی: پاکستان به ایجاد یک روند معتبر تعامل با طالبان کمک می‌کند

  • انتشار: ۱۳ ثور ۱۴۰۲
  • سرویس:
  • شناسه مطلب: 136962

حنا ربانی کهر، معاون وزیر امور خارجه پاکستان، در دیدار با آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد، بر تمایل کشورش به همکاری با جامعه جهانی برای ایجاد یک «روند معتبر» تعامل با افغانستان زیر کنترل طالبان تاکید کرده است.

وزارت امور خارجه پاکستان روز سه‌شنبه، ۱۲ ثور، با نشر توییتی از این دیدار در حاشیه نشست دوحه خبر داده است.

کهر افزوده است که روند مورد نظر پاکستان بر رسیده‌گی به نیازهای فوری بشردوستانه شهروندان افغانستان و ایجاد فرصت‌های اقتصادی پایدار برای آنان متمرکز است.

از سوی دیگر، خانم ربانی در حاشیه نشست دوحه با نماینده‌گان کشورهای امریکا، روسیه و چین در امور افغانستان نیز دیدارهایی داشته است.

این در حالی است که آنتونیو‌ گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد، روز سه‌شنبه، ۱۲ ثور، پس از برگزاری دو روز نشست در دوحه، پایتخت قطر که در پشت درهای بسته برگزار شده بود، در یک‌ نشست خبری ظاهر شد و گفت که این نشست به هدف ایجاد یک راهکار مشترک بین‌المللی برای رسیده‌گی به اوضاع افغانستان بود، نه در مورد به رسمیت‌شناسی طالبان.

او گفت که اشتراک‌کننده‌گان نشست دوحه در مورد حضور گروه‌های هراس‌افگن، نبود ساختار فراگیر، اوضاع حقوق بشری به ‌شمول تصمیم‌های اخیر طالبان در برابر زنان و دختران و مواد مخدر ابراز نگرانی کرده‌اند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟