حضور متفاوت رهبر کوریای شمالی در انظار عمومی

  • انتشار: ۲۰ سنبله ۱۴۰۰
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 120453

کیم جونگ اون رهبر کوریای شمالی پس از مدت‌ها غیبت از انظار عمومی، در مراسم رژه ارتش با وزنی به‌مراتب کمتر از گذشته و پوستی آفتاب‌سوخته، توجه عموم را به خود جلب کرد.

در این تصاویر رهبر کوریای شمالی در کت‌وشلواری روشن، با کراواتی نقره‌ای و مدل مویی شبیه پدربزرگش کیم ایل سونگ، بنیان‌گذار کوریای شمالی، دیده می‌شود.

رسانه‌های دولتی کوریای شمالی گزارش داده‌اند که با فرا رسیدن نیمه‌شب، کیم در میان تشویق‌های مردم در میدان کیم ایل سونگ پیونگ‌یانگ، پایتخت این کشور، ظاهر شده است. 

رهبر کوریای شمالی در این رویداد سخنرانی نکرد اما  لبخند می‌زد و شست دستش را به نشانه تایید و تشویق شرکت‌کنندگان در مراسم بالا برده بود. رهبر کوریای شمالی کودکانی را که به او گل می‌دادند بوسیده و در تمام مدت مراسم برای شرکت‌کنندگان در رژه کف زده است. 

با توجه به سابقه خانوادگی بیماری قلبی، در مورد وضعیت سلامت رهبر ۳۷ ساله کوریای شمالی که زمانی اضافه وزن داشت و بنا بر برخی گزارش‌ها، به الکل معتاد بود، مرتب گمانه‌زنی می‌شد. هم پدر او کیم جونگ ایل و هم پدربزرگش در اثر مشکلات قلبی درگذشتند.

گفته می‌شود کیم جونگ اون در چند ماه گذشته دست‌کم ۲۰ کیلو وزن کم کرده است. این کاهش وزن نخستین بار در ماه ژوئن که پس از هفته‌ها غیبت، در نشست حزب حاکم این کشور شرکت کرد، مود توجه عموم قرار گرفت. در آن هنگام رسانه‌های دولتی گزارش دادند که شهروندان کوریای شمالی با دیدن کیم که قدری لاغر شده بود، به گریه افتاده‌اند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟