تنش دوباره در شبه جزیره؛ کوریای شمالی تماس کوریای جنوبی را پاسخ نداد

  • انتشار: ۱۹ اسد ۱۴۰۰
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 118501

در پی اعلام تصمیم سئول و واشنگتن برای برگزاری رزمایش مشترک علیرغم هشدارهای پیونگ‌یانگ، «یونهاپ» گزارش داد همسایه شمالی امروز تماسی که هر روز از طریق خط نظامی بین دو کره برقرار می‌شد را بی‌پاسخ گذاشت.

طبق گزارش‌ها تماس ساعت چهار بعدازظهر امروز کوریای جنوبی از سوی همسایه شمالی بی‌پاسخ ماند. 

پیش‌تر و بعد از این که واشنگتن و سئول بی‌توجه به هشدارهای پیونگ‌یانگ اعلام کردند رزمایش مشترک سالانه خود را برگزاری می‌کنند، «کیم یو جونگ» خواهر رهبر کوریای شمالی هشدار داد،کوریای جنوبی و آمریکا با تهدید امنیتی جدی‌تر مواجه خواهند شد.

کوریای شمالی این رزمایش را اقدامی «خصمانه‌» خوانده و هشدار داده بود که به گفت‌وگوهای دو کره آسیب می‌رساند. با این حال و به رغم ادعای سئول در خصوص تلاش برای بهبود روابط با پیونگ‌یانگ، کوریای جنوبی و ایالات متحده از امروز آموزش‌های مقدماتی را برای تمرینات بزرگتر و شبیه‌سازی شده رایانه‌ای که برای هفته آینده برنامه‌ریزی شده است، آغاز کردند. 

کیم یو جونگ در بیانیه‌ای که توسط خبرگزاری دولتی کوریای شمالی منتشر شد، گفت: این رزمایش‌ها اقدامی ناخوشایند و خودمخرب است که مردم کوریای شمالی را تهدید می‌کند و تنش‌ها را در شبه‌جزیره کره افزایش می‌دهد.

وی افزود: ایالات متحده و کوریای جنوبی با نادیده گرفتن هشدارهای مکرر ما و پیشبرد رزمایش‌های جنگی خطرناک با تهدید امنیتی جدی‌تری روبرو خواهند شد.

به نوشته فارس، این مقام کوریای شمالی، کوریای جنوبی را به رفتار خائنانه به دلیل پیشبرد این رزمایش بلافاصله پس از وصل مجدد خط تلفون بین پیونگ‌یانگ و سئول که با هدف کاهش تنش‌ها انجام شده بود، متهم کرد. 

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟