تفنگدار امریکایی مرد سیاه‌پوست را در مترو نیویارک خفه کرد

  • انتشار: ۱۴ ثور ۱۴۰۲
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 137291

منابع رسانه‌ای گزارش داده‌اند که یک تفنگدار سفیدپوست امریکایی، یک مرد سیاه‌پوست را در مترو نیویارک خفه کرده و کشته است.

منابع رسانه‌ای گزارش داده‌اند که یک تفنگ‌دار امریکایی، مرد سیاه‌پوست را در متروی نیویارک خفه کرده و کشته است. گفته می‌شود که این اتفاق هولناک عصر روز دوشنبه هفته جاری در قطار «اف-لاین» منطقه منهتن نیویارک رخ داده و روز گذشته، تجمعی اعتراضی در ایستگاه قطار نزدیک جایی که این مرد سیاه‌پوست کشته شد، برگزار شد. جمعیت با دادن شعار، خواستار عدالت شدند.

تصاویری که در شبکه‌های اجتماعی از متروی نیویارک منتشر شده، یک مرد سفیدپوست را نشان می‌دهد که گفته می‌شود تفنگ‌دار دریایی امریکاست و یک مرد جوان سیاه‌پوست را در مقابل چشم سایر مسافران خفه می‌کند.

مقامات امریکایی دلیل مرگ جردن نیلی ۳۰ ساله را قتل ناشی از فشردگی گردن (خفگی) اعلام کرده‌اند.

در گزارش بی‌بی‌سی آمده که پولیس، تفنگدار دریایی ۲۴ ساله امریکایی را که این مسافر را روی زمین نگه‌داشته بود، مورد بازجویی قرار داده و آزاد کرده است.

آلوین براگ؛ سخنگوی دادستان منطقه منتهن گفته: به عنوان بخشی از تحقیقات در حال انجام، گزارش پزشک معالج را مطالعه می‌کنیم، همه ویدئو‌ها و تصاویر موجود را بررسی می‌کنیم و تا جای ممکن شاهدان را شناسایی و با آن‌ها مصاحبه خواهیم کرد و سوابق پزشکی بیشتری نیز به دست خواهیم آورد.

در تصاویر منتشر شده، دو مسافر دیگر هم در حال مهار بازو‌های قربانی سیاه‌پوست دیده می‌شوند که هر سه بعد او را در حالی که بی‌حرکت روی زمین افتاده، رها می‌کنند. او بعد از حضور پولیس به شفاخانه منتقل شد که در آنجا اعلام شد جان باخته است.

به ادعای پولیس، این مرد پیش از خفگی، در حال پرتاب کردن زباله و فریاد زدن بر سر مسافران بوده است. به گزارش رسانه‌های امریکایی او بی‌خانمان بوده است.

فرماندار نیویارک این ویدئو را عمیقا ناراحت‌کننده خوانده و افزوده باعث ترس زیادی در مردم می‌شود.

او همچنین گفته که فرمانداری ایالت نیویارک با مقامات شهری همکاری خواهد کرد تا مشخص شود آیا بی‌خانمانی و عدم دسترسی به خدمات سلامت روان از عوامل دخیل در این حادثه بوده یا نه.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟