اظهارات تکان دهنده «دانش» درباره ترویج وهابیت در افغانستان

  • انتشار: ۵ اسد ۱۳۹۸
  • سرویس: تیتر 2دین و اندیشهسیاست
  • شناسه مطلب: 67269

«سرور دانش»، معاون دوم رییس جمهور غنی می گوید در مهم ترین مراکز آموزشی دینی کشور، برخی اساتید مشغول تبلیغ افراط‌گرایی بوده‌اند.

وی همچنین تأکید کرد: این افراد به جرم جذب دانشجویان در گروه تروریستی داعش و انجام برخی عملیات‌های انتحاری و تروریستی در سطح شهر کابل و سایر مناطق کشور توسط امنیت ملی دستگیر شده‌اند.

دانش افزود: این اتفاقات مؤید آن است که کشورهای عربی به خصوص عربستان، درصدد ترویج تفکر و اعتقادات وهابی خود در افغانستان از طریق جذب دانشجویان و طلاب دینی در کشور خود و مراکز وهابیت در پاکستان است.

وی همچنین تصریح کرد: گزارشات موثقی از محافل علمی و مطالعاتی کشور نظیر «مؤسسه مطالعات استراتژیک افغانستان» در خصوص ترویج افراط‌گرایی در برخی دانشکده‌ها دریافت شده است.

به گفته دانش، با توجه به این موارد، ضرورت اساسی به بازبینی اعزام دانشجویان به دانشگاه‌های عربستان، مراکزی که به عنوان مراکز بزرگ اسلامی اخیراً با پول سعودی‌ها در کابل ساخته شده و نیز تغییر محتوای درسی و تغییر کادر آموزشی دانشکده‌های دینی وجود دارد.

 این درحالی است که «حفیظ منصور»، نماینده سابق پارلمان نیز در مصاحبه‌ای گفته بود که هم اکنون 136 هزار مرکز در سراسر افغانستان تحت کنترل افراط‌گرایان است که به نظر کارشناسان این زنگ خطری برای ترویج گسترده افراط‌گرایی در افغانستان است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟