تاکید امریکا بر ادامه تحریم‌ اقتصادی بر طالبان

  • انتشار: ۲۸ میزان ۱۴۰۰
  • سرویس: بین المللتیتر 1
  • شناسه مطلب: 122816
آمریکا طالبان

والی آدییمو،؛ معاون وزارت مالیه امریکا بر ادامه تعزیرات اقتصادی بر طالبان تاکید کرده و گفته است که ادامه وضع تعزیرات اقتصادی علیه طالبان یک امر ضروری است.

معاون وزارت مالیه امریکا در نشست استماعیه کمیته بانکداری سنای امریکا ضمن تاکید بر ادامه تعزیرات اقتصادی بر طالبان گفته‌است که نیاز است تا راه‌های مشروع برای فراهم‌آوری کمک های بشری برای افغان ها پیدا شود.

این مقام وزارت مالیه امریکا تاکید کرده است: «تحت هیچ شرایطی به طالبان اجازه نخواهد داد تا به پول‌هایی که مربوط به مردم افغانستان، دسترسی پیدا کنند.»

این در حالی است که با تسلط طالبان بر کابل امریکا نزدیک به ده میلیارد سرمایه افغانستان را منجمد کرد.

با وجود درخواست مکرر طالبان، اما کاخ سفید اعلام کرده که قصد ندارد موضع خود درباره دارایی‌های منجمد شده افغانستان در این کشور را تغییر دهد.

جن ساکی؛ سخنگوی کاخ سفید هفته گذشته پس از نشست گروه ۲۰ در یک نشست خبری گفت که ایالات متحده قصد ندارد به طالبان امکان دسترسی به میلیاردها دالر منجمد شده افغانستان را بدهد.

او در عین حال تاکید کرد که واشنگتن به بزرگ‌ترین اهدا کننده کمک‌های بشردوستانه به افغانستان تبدیل شده و قصد دارد در این راستا به کار خود ادامه دهد.

به گفته خانم ساکی، هر تصمیمی در ارتباط با حکومت آینده افغانستان و آزادسازی ذخایر ارزی این کشور بستگی به رفتار طالبان دارد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟