بیانیه مشترک ۷۰ کشور برای تسهیل خروج افغان‌ها و اتباع خارجی از افغانستان

  • انتشار: ۲۵ اسد ۱۴۰۰
  • سرویس: بین المللسیاست
  • شناسه مطلب: 118915

به نقل از رویترز، بیش از ۷۰ کشور شامگاه یکشنبه با صدور بیانیه‌ای مشترک خطاب به طرفین دخیل در افغانستان اعلام کردند که افغان‌ها و شهروندان سایر کشورها که مایل به خروج از کشور هستند باید اجازه خروج داشته باشند و فرودگاه‌ها و گذرگاه‌های مرزی باید باز بمانند.

دولت آمریکا و کشور‌هایی از جمله استرالیا، کانادا، فرانسه، آلمان، ایتالیا، ژاپن، کره جنوبی، قطر و انگلیس در بیانیه مشترکی اعلام کردند کسانی که قدرت را در افغانستان به دست گرفته اند، مسئولیت حفاظت از جان و مال مردم و بازگرداندن فوری امنیت و نظم به جامعه را بر عهده دارند.

در ادامه این بیانیه آمده است: مردم افغانستان شایسته یک زندگی امن و با عزت هستند. ما در جامعه بین المللی آماده کمک به آن‌ها هستیم.

سایر کشور‌هایی که بیانیه مشترک را امضا کردند عبارتند از شیلی، کلمبیا، کاستاریکا، جمهوری چک، دانمارک، جمهوری دومینیکن، السالوادور، استونی، فنلاند، یونان، هلند، نیوزیلند، اسپانیا، سوئد، اوکراین و یمن.

نظرات(۵ دیدگاه)

  1. فیض الله
    (۲۵ اسد ۱۴۰۰)

    در افغانستان جنگ است و ما میخواهم همراه با فامیلم از کشور خارج شوم وضیعت در شهر کابل بسیار خراب است

  2. عبدالطیف
    (۲۵ اسد ۱۴۰۰)

    سلام میشه ماره کمک کنید وضع کشور ما بسیار خراب شده

  3. (۲۶ اسد ۱۴۰۰)

    من یک‌ معصل استم میخواهم که در خود را در خارج از کشور ادامه دهم

  4. (۲۶ اسد ۱۴۰۰)

    ما افغان ها در بسیار شرایط بد قرار داریم به خصوص کسانی که زیر تحدید هستیم باید حداقل کسانی که زیر تحدید است همین ها را خو نجات بته ما در فامیل هفت نفر هستیم لطفا ما را کمک کنید و دیگه اینکه خواهر مه هم مریض است ما به درس تحصیل نیاز داریم ایقدر درس که خواندیم نمی خواهیم به هدر برود باید کمک شود تا بتوانیم آدمه تحصیل در کشور های خارجی داشته باشیم

  5. Mohammad sadiq
    (۲۷ اسد ۱۴۰۰)

    Dear whom it concern
    As you know the situation of Afghanistan is very bad, in this situation the must suffer fece whit religious minorities foriegn Ngos and athar company therefore my religious is minority ( Shia Ismaili )in this case may life and my family life are danger . I request you please save aur life to be the refugee of canada, the below are aur details

    Full Name: Mohammad sadiq Samimi
    Father Name : Abdul Nazar
    Mobail#:+93790332007
    Parment add: Kunduz
    Current add: Kabul Afghanistan

    My wife details.
    Full Name: Rukhsar Samimi
    Father Name: Kayamurz

    My daughter details .
    Full Name: Safia
    Father Name: Mohammad Sadiq Samimi

نظر شما چیست؟