بلا حدید و کارلوس لاتوف

  • انتشار: ۴ میزان ۱۴۰۱
  • سرویس: بین المللدیدگاه
  • شناسه مطلب: 133338

اینها دو چهره‌ی نام‌آشنای حامی فلسطین در جهانند؛ بلا حدید و کارلوس لاتوف. یکی مدل است و یکی کاریکاتوریست. گفتم حامی فلسطین هستند تا اذعان کنم از نظر من هردویشان خودی‌اند اما این دو نفر در اتفاقات اخیر ایران دو موضع متفاوت داشتند. خانم حدید در صفحه‌اش نوشت که مهسا امینی در پلیس مورد ضرب و شتم قرار گرفته و به این ترتیب با مخالفان حجاب اجباری ابراز همبستگی کرد. اما لاتوف حرفش این بود که توی ایران بعد از انقلاب بارها تلاش برای تغییر رژیم توسط آمریکایی‌ها و سعودی‌ها رقم خورده و برای همین باید خیلی مراقب هرگونه اعتراضاتی داخل ایران باشیم. بعد هم یادی کرده از بهار عربی و داستان سوریه و لیبی.

تمایز میان بلا حدید و کارلوس لاتوف در نتیجه‌گیری‌ای که کرده‌اند نیست؛ تمایز در روش و استدلال و منطقی هست که اتخاذ کرده‌اند. یکی خبری کذب را بدون بررسی کپی و پیست کرده و دیگری تلاش کرده از جریان خبری جهانی نسبت به ایران در بستر تاریخی درس بگیرد.

رفقا فارغ از موضعی که نسبت به حجاب و گشت ارشاد و پلیس دارید تلاش کنید در زمانه‌ای که همه دنبال بلا حدید شدن هستند کارلوس لاتوف باشید؛ یعنی اول فکر کنید و بعد موضع بگیرید.

سرباز روح الله رضوی

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟