بریتانیا برنامه اسکان مجدد ۲۰ هزار شهروند افغانستانی را آغاز می‌کند

  • انتشار: ۳ جدی ۱۴۰۰
  • سرویس: بین المللتیتر 2
  • شناسه مطلب: 125585

وزارت داخله بریتانیا اعلام کرد که برنامه اسکان مجدد شهروندان افغانستانی در این کشور را از ماه جنوری سال آینده میلادی (۲۰۲۲) آغاز می‌کند.

بر اساس این برنامه، قرار است ۲۰ هزار شهروند افغانستانی در بریتانیا ساکن شوند. وزارت داخله بریتانیا این برنامه را «بلندپروازانه‌ترین» برنامه در جهان خوانده است.

این وزارتخانه تاکید کرده است: کسانی که از تلاش‌های بریتانیا در افغانستان حمایت و از ارزش‌هایی چون دموکراسی، حقوق زنان، آزادی بیان و حاکمیت قانون دفاع کرده‌اند در اولویت این برنامه قرار دارند. افراد «به شدت آسیب‌پذیر» از جمله زنان و دختران و اعضای گروه‌های اقلیت نیز در اولویت این برنامه شامل هستند.

با این حال، وزارت داخله بریتانیا افزوده است افرادی که قرار است از طریق این برنامه در بریتانیا ساکن شوند، بررسی‌های امنیتی سخت‌گیرانه را سپری خواهند کرد.

این درحالی است که بریتانیا در جریان عملیات تخلیه نظامی از افغانستان که از ۱۵ تا ۳۰ آگوست انجام شد، بیش از ۱۵ هزار شهروند افغانستانی را از افغانستان بیرون کرده بود. ۲۰ هزار نفری که قرار است در آینده به بریتانیا منتقل شوند، جدا از ۱۵ هزار نفری هستند که قبلا تخلیه شده‌اند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟