انتقاد سیاستمداران افغانستان از نبود روند سیاسی برای گفتگو و مشارکت

  • انتشار: ۱۰ جوزا ۱۴۰۱
  • سرویس: تیتر 2سیاست
  • شناسه مطلب: 130776

تام وست، نماینده امریکا برای افغانستان می‌گوید که در دیدار با سیاستمداران و فعالان افغان در ترکیه، آنان از نبود روند سیاسی برای گفتگو و مشارکت در افغانستان انتقاد کردند.

به گفته آنها، گزینه خشونت و جنگ انتخاب درستی برای افغانستان نیست.

وست در صفحه توییترش نوشت: «در دو روز گذشته در ملاقات هایم از شخصیت‌های افغان شنیدم که خشونت راه درستی برای مردم افغانستان نیست و آنها تعامل و شرکت در یک روند سیاسی را ترجیح می‌دهند.»

با این حال، نماینده امریکا می‌افزاید که این چهره‌های افغان «از فقدان چنین روندی در کشور سرخورده و ناراض بودند.»

طالبان در جریان مذاکرات دوحه با ایالات متحده می‌گفتند که آنها پس از خروج نیروهای خارجی از افغانستان با «افغان‌ها» گفتگو می‌کنند. این گروه در این اواخر از برگزاری یک نشست در آینده برای گفتگو روی مسائل اجتماعی و سیاسی افغانستان خبر داده، اما از ارائه جزییات، از جمله زمان برگزاری آن، خودداری کرده است.

روز گذشته نیز از شماری شخصیت‌های سیاسی افغان در ترکیه در دیدار با تام وست بر رسیدن به یک توافق سیاسی با طالبان تاکید کردند، اما با لحنی هشدارآمیز افزودند که اگر توافقی حاصل نشود، جنگ با طالبان تنها گزینه خواهد بود.

وست می‌گوید که «رویکرد جامعه جهانی مشوره با تمام افغان‌ها است.» او بار دیگر با اشاره به خواسته‌های چهره‌های افغان در ترکیه گفت که مطالبات همه برداشته شدن محدودیت‌های اجتماعی، کاری و آموزشی از برابر زنان افغان است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟