امریکا ۲۶۶ میلیون دالر به افغانستان کمک می‌کند

  • انتشار: ۱۵ جوزا ۱۴۰۰
  • سرویس: بین المللتیتر 2
  • شناسه مطلب: 114149

وزیر خارجه امریکا اعلام کرده است که کشورش به عنوان بخشی از تعهدش به مردم افغانستان،‌ ۲۶۶ میلیون دالر دیگر به افغانستان کمک خواهد کرد.

آنتونی بلینکن گفت که این کمک به خاطر حمایت از افراد بی‌جاشده داخلی در افغانستان می‌باشد.

وی بیان داشت:” این کمک مردم ایالات متحده شرکای بشردوستانهٔ بین المللی ما را کمک خواهد کرد تا از حدود ۱۸ میلیون شهروند نیازمند افغانستان و به ویژه ازبیش از ۴٫۸ میلیون بی‌جا شده‌ٔ داخلی حمایت کنند”.

او گفت:” برای سالهای متمادی، ایالات متحده حمایت از بازگشت کنندگان، پناهندگان و بی‌جا شدگان افغان را در اولویت خود قرار داده است. ۲۶۶ میلیون دالر کمک بشردوستانه جدید ایالات متحده آخرین نمونه بارز تعهد عمیق ما به آینده‌ای صلح آمیز و پایدار برای افغانستان و مردم آن است. “

بلینکن افزود که این کمک‌ها شرکای ما را در فراهم کردن سرپناه، فرصت های معیشتی، مراقبت‌های بهداشتی ضروری، کمک‌های اضطراری غذایی، آب، خدمات بهداشتی و نیازمندی‌های ناشی از همه گیری کووید- ۱۹، کمک خواهد کرد.

وزیر خارجه امریکا گفت که اهداف دیگر این کمک‌ها رفع نیازمندی های آسیب‌پذیرترین افراد از جمله زنان و دخترانی است که در نتیجهٔ همه گیری و چندین دهه درگیری با خطرات خاصی از جمله خشونت مبتنی بر جنسیت مواجه هستند.

وی بیان داشت: “ما از مشارکت سایر اهدا کنندگان در قبال این پاسخ بین المللی استقبال می کنیم و از دیگران نیز می‌خواهیم که سخاوتمندانه از نیازهای فوری بشردوستانه افغانستان حمایت کنند. “

وزیر خارجه امریکا یک‌بار دیگر از رهبران دولت افغانستان و گروه طالبان خواست که تلاش‌هایشان را در جهت دستیابی به یک توافق سیاسی و آتش بس دایمی تسریع کنند و به درگیری‌های چهل ساله پایان دهند تا پناهندگان و بی‌جاشدگان بتوانند به خانه‌هایشان برگردند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟