افغانستان محور دیدار مقامات ایران و قرقیزستان

  • انتشار: ۶ عقرب ۱۴۰۰
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 123262

«سعید خرازی» سفیر جمهوری اسلامی ایران در دیدار با «روسلان قزاق بایف» وزیر امور خارجه قرقیزستان در بیشکک با اشاره به برگزاری اجلاس وزرای خارجه شش کشور همسایه افغانستان در «تهران»، روند تحولات در افغانستان را برای کشورهای منطقه بسیار مهم ارزیابی کرد.

خرازی ضمن ابراز نگرانی نسبت به افزایش تحرکات تروریستی در افغانستان، تشکیل یک دولت فراگیر متشکل از همه اقوام و مذاهب را بهترین راه حل برای برقراری صلح و ثبات در افغانستان دانست.

« قزاق بایف » نیز در این دیدار به ظرفیت‌های بسیار بالای ایران در زمینه‌های اقتصادی، فرهنگی و تمدنی اشاره و بر گسترش همکاری در بخش‌های مختلف به ویژه اقتصادی و فرهنگی تاکید کرد.

وزیر امور خارجه قرقیزستان با اشاره به تحولات افغانستان و حمایت از جایگاه و مواضع ایران در تحولات افغانستان گفت: «تهران» نقش مهمی در برقراری صلح و ثبات در افغانستان دارد.

«روسلان قزاق بایف همچنین با ابراز نگرانی از حضور گروه‌های تروریستی در افغانستان و تاثیر منفی آنها بر امنیت در آسیای مرکزی افزود: دولت قرقیزستان از نزدیک تحولات افغانستان را پیگیری و به طور فعالانه در جلساتی که مربوط به افغانستان است، شرکت می‌کند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟