افشاگری “الجزیره” از جزئیات جدیدی از ترور “نزار بنات” + ویدیو

  • انتشار: ۷ حوت ۱۴۰۰
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 127915
نزار بنات

پزشک مسئول تشریح بنات اعلام کرد: در بدن بنات جای ۴۲ ضربه مشاهده شد، مرگ او به دلیل خفگی در اثر استنشاق گاز فلفلی رخ داده که به روی او پاشیده شده بود.

طبق گزارش پزشکی قانونی، کبودی‌ها و خراش‌هایی بر روی جسد نزار دیده شدند و بر خلاف آنچه تشکیلات خودگردان اعلام کرد، مرگ او طبیعی نبوده است.

غسان بنات، برادر این فعال فلسطینی نیز اظهار کرد: منطقی نیست کمیته تحقیق از اعضای همان تشکلی که جنایت قتل نزار را مرتکب شده، تشکیل شود.

همچنین در یک سند فاش شده، اکرم الخطیب، دادستان عمومی تاکید کرده که حکم بازداشت نزار برای پلیس الخلیل صادر شده و بازداشت او توسط دستگاه امنیت پیشگیری طبق قانون نبوده است.

در ادامه این گزارش به نقل از دو شاهد عینی به نام‌های محمد و حسین بنات اعلام شد، تمام کسانی که شب ترور در همان اتاقی بودند که بنات حضور داشت، اسلحه روی سرشان قرار داده شد و زمانی که نزار شناسایی شد، یکی از اعضای تیم بازداشت با میله‌ای آهنی ضربه محکمی به سر نزار وارد کرده و با مشت و لگد او را کتک زد.

محمد بنات افزود: تیم بازداشت ۱۴ نفر بودند که ساعت ۳:۱۵ دقیقه صبح وارد خانه شدند و از ما خواستند تکان نخوریم و سکوت کنیم.

حسین بنات نیز گفت: آنها دستان او را از پشت دستبند زدند، در ادامه متوجه شدیم که آنها از دستگاه امنیت پیشگیری هستند و آن زمان متوجه شدیم که نزار هدف یک عملیات ترور قرار دارد، زمانی که نزار روی زانو افتاد، او را به باد کتک گرفتند و قوطی‌های گاز فلفل را روی صورتش پاشیدند تا اینکه بیهوش شد و از دست رفت.

حسین بنات افزود: زمانی که به هوش آمدم دیدم صورت نزار متورم شده، آنها دوباره سر او را به دیوار کوبیدند تا اینکه از هوش رفت سپس او را به داخل ماشینی بردند و همگی رفتند.

غاندی امین، وکیل خانواده بنات گفت: صحبت‌های زید الایوبی، وکیل نیروهای امنیتی دست داشته در این ترور که مدعی شده بود نزار مشکلات قلبی داشته، مرگ او را به همین دلیل ثابت نمی‌کند.

امین افزود: حکم مکتوبی خطاب به این نیروها برای بازداشت صادر نشده بود بلکه تنها یک حکم شفاهی بود، این نیروهای امنیت پیشگیری بدون که بدون همراهی نیروهای پلیس عملیات بازداشت را اجرا کردند، آنها حکم بازداشت نداشتند و این عملیات را با یک دستگاه خودروی غیرقانونی انجام دادند.

طبق تحقیق شبکه الجزیره، یک سند افشا شده نشان می‌دهد که یک روز قبل از بازداشت بنات، فهرستی از ۱۵ چهره تحت تعقیب دستگاه‌های امنیتی تنظیم شد و آنها بانک اهداف توصیف شدند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟