افزایش چشمگیر ابتلا به قارچ سیاه در هند

  • انتشار: ۲۲ جوزا ۱۴۰۰
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 114626

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری NDTV، در هند طی سه هفته گذشته، تعداد موارد  ابتلا به قارچ سیاه ۱۵۰ درصد افزایش یافته است، اکنون بیش از ۳۱ هزار مورد ابتلا به قارج سیاه در این کشور وجود دارد.

موکورمیکوزیس یا “قارچ سیاه” ، به عنوان عارضه ای ناشی از عفونت قارچی رخ می دهد. پس از ورود قارچ به پوست از طریق بریدگی، تراش یا سوختگی بر روی پوست این بیماری سرایت می شود. این بیماری برای کسانی که از دیابت رنج می برند و کسانی که بعد از مبارزه با بیماری، مثلاً با ویروس کرونا، ایمنی بدنشان ضعیف می شود، خطرناک ترین است.

بر اساس گزارش کانال تلویزیونی هند، ایالت ماهاراشترا بیشترین آسیب را از موکورمیکوزیس متحمل شده است که در آن ۷ هزار و ۵۷ مورد بیماری ثبت شده است، بیش از ۶۰۰ نفر جان خود را از دست داده اند. ایالت گجرات نیز در جمع سه ایالت نخست قرار دارد و تعداد ابتلا به قارچ سیاه ۵ هزار نفر فراتر رفت ، ۳۰۰ نفر در آنجا کشته شدند. سومین  ولایت آسیب دیده راجستان است، جایی که تعداد بیماران مبتلا به موکورمیکوز تقریباً به ۳ هزار نفر رسیده است، ۱۸۸ شهروند درگذشت.

تأکید شده است که وخامت اوضاع تحت تأثیر کمبود داروی “آمفوتریسین-بی” (عامل ضد قارچ) است که برای درمان بیماران مبتلا به “قارچ سیاه” لازم است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟