اعطای بودجه اضافی دولت آلمان به ایالت‌ها برای حمایت از پناهندگان

  • انتشار: ۲۱ ثور ۱۴۰۲
  • سرویس: اخبار مهاجرین
  • شناسه مطلب: 138262

صدراعظم آلمان با نخست وزیران ایالت‌ها در مورد وضعیت پناهندگان در این کشور، مهاجرت‌های غیرقانونی و حمایت مالی از ایالت‌ها گفتگو کرد.

به نقل از رسانه‌های خارجی، دولت فدرال آلمان در سال جاری یک میلیارد یورو بودجه اضافی به ایالت‌ها برای کمک به کاهش بار پناهندگان و مقابله با مشکل مهاجرت در آلمان می‌دهد.

اولاف شولز، صدراعظم آلمان با نخست وزیران ایالت‌ها در مورد وضعیت پناهندگان در این کشور، مهاجرت‌های غیرقانونی و حمایت مالی از ایالت‌ها گفتگو کرد.

در متن تصمیماتی که پس از این نشست به اشتراک گذاشته شد، اشاره شد که تعداد پناهجویان در آلمان در سال ۲۰۲۲ به میزان قابل توجهی افزایش یافته است و تعداد کسانی که از کشورهای دیگر به آلمان رفته‌اند در ماه‌های اول سال ۲۰۲۳ زیاد بوده است.

در این متن، اعلام شد که انجام مسئولیت‌های بشردوستانه برای پناهندگان ادامه خواهد داشت، اما اقدامات بیشتری برای این کار لازم است.

همچنین در خصوص اتخاذ تدابیر لازمه در رابطه با موضوعاتی مانند مدیریت قوی‌تر مهاجرت با انجام تعهدات قانونی و بشردوستانه، ثبت تعداد و وضعیت افرادی که وارد کشور می‌شوند در سریع ترین زمان ممکن، دیجیتالی کردن فرآیندهای مربوطه، بازگرداندن افرادی که نمی توانند در آلمان بمانند به ویژه مجرمان به کشورهای خود اتفاق نظر حاصل شده و اعلام شد که در سال ۲۰۲۳ یک میلیارد یورو بودجه اضافی به ایالت‌ها داده می‌شود.

در این متن، همچنین اعلام شد در نشستی که در نوامبر برگزار می‌شود در مورد اعطای حمایت مالی دائمی برای برداشتن بار پناهندگان از دوش ایالت‌ها، تصمیم‌گیری خواهد شد.

در این متن که در خصوص تسریع روند پناهندگی برای اتباع کشورهای دارای چشم انداز الحاق به اتحادیه اروپا اتفاق نظر حاصل شده، کشور‌های گرجستان و مولداوی به عنوان کشورهای امن طبقه بندی شدند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟