اشرف‌غنی: هیچ‌گونه معامله و اراده تسلیم‌دهی وجود ندارد

  • انتشار: ۱۵ سرطان ۱۴۰۰
  • سرویس: تیتر 1سیاست
  • شناسه مطلب: 116118

در پی تشدید جنگ و سقوط برخی از ولسوالی‌ها به دست طالبان، رییس جمهور غنی می‌گوید، هیچ‌گونه «معامله و اراده تسلیم‌دهی» وجود ندارد. به گفته او طالبان تا صد سال دیگر هم نمی‌توانند حکومت را وادار به تسلیم کنند.

غنی این اظهارات را امروز (سه‌شنبه، ۱۵ سرطان) در نشست کابینه بیان کرده‌است.

ارگ ریاست جمهوری در اعلامیه‌ای گفته‌است که اشرف‌غنی در این نشست در مورد «انکشافات اخیر کشور، احیای قوای امنیتی و دفاعی، جلب و جذب در صفوف قوای مسلح به ویژه در قطعات خاص، کماندو و قطعات صفردار، معلومات مفصل ارائه کرده‌است».

او تاکید کرده که «هیچ‌گونه معامله و اراده تسلیم‌دهی وجود ندارد، ما زندگی باعزت می‌کنیم، اکنون روز غیرت، عزم و اراده است».

رییس جمهوری گفته‌است: «اگر طالبان فکر می‌کنند که از ما تسلیمی می‌گیرند، صد سال دیگر به این آرمان نخواهند رسید. مسئولیت خون‌ریزی و ویرانی به دوش طالبان و حامیان‌شان است».

این در حالی است که بر اثر تشدید حملات طالبان در هفته‌های اخیر، ده‌ها ولسوالی به دست جنگجویان آن گروه افتاده‌است که از این میان، نیروهای دولتی توانسته‌اند چندین ولسوالی را از طالبان پس بگیرند.

روزانه چندین ولسوالی به دست طالبان می‌افتد. در شماری از موارد، نیروهای امنیتی به طور پرسش‌برانگیزی بدون هیچ‌گونه مقاومت، ولسوالی‌ها و پایگاه‌های نظامی را با تجهیزات کامل در اختیار طالبان قرار می‌دهند.

با سقوط ولسوالی‌ها ساکنان شماری از ولایات در حمایت از نیروهای امنیتی در برابر گروه طالبان بسیج شده‌اند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟