اردوگاه پناهجویان در جزیره ساموس یونان آتش گرفت

  • انتشار: ۲۱ عقرب ۱۳۹۹
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 97913

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه، مقامات یونان از وقوع آتش سوزی در اردوگاه مهاجران در جزیره ساموس که حدود چهار هزار پناهجو در آن اسکان دارند، خبر دادند.

مسئولان آتش نشانی یونان اعلام کردند از صبح امروز بخش کوچکی از این اردوگاه نزدیک بخش غذاخوری دچار حریق شد. در این سانحه خوشبختانه به کسی آسیبی نرسیده است و تحقیقات درباره علت وقوع آن آغاز شده است.

سپتامبر گذشته اردوگاه آوارگان موریا در جزیره لسبوس در چندین آتش سوزی ویران شد. به گفته مقامات یونانی، پناهجویان خشمگین عامل این آتش سوزی‌ها بودند و حدود ۱۲ هزار و ۷۰۰ مهاجر غیرقانونی بدون سرپناه ماندند.

بنا بر اعلام آتش نشانی، ۲۴ مامور آتش نشانی و ۸ کامیون در حال حاضر برای عملیات اطفای حریق به این اردوگاه در ساموس اعزام شده اند و شرایط جوی به علت وزش شدید باد برای مهار آتش مناسب نیست.

سازمان غیردولتی «داوطلبان ساموس» که در محل حضور دارد، تصاویری ویدیویی از این آتش سوزی و عملیات ماموران آتش نشانی در توئیتر منتشر کرده است. در اردوگاه ساموس که ابتدا برای اسکان ۶۴۸ پناهجو طراحی شده بود، در حال حاضر حدود چهار هزار پناهجو در شرایط بسیار نامناسبی به سر می‌برند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟