اتهامات تعرض جنسی شهردار سئول بررسی می‌شود

  • انتشار: ۲۵ سرطان ۱۳۹۹
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 89307

سئول تاکید کرد در خصوص اتهامات سواستفاده جنسی توسط پارک وون سون شهردار پیشین پایتخت کره جنوبی، تحقیق و بررسی می‌کند.

جنازه پارک وون سون پس از انجام عملیات جستجو در ساعات ابتدایی روز جمعه هفته گذشته در منطقه کوهستانی سئول پیدا شد. جنازه بی‌جان او در حالی از سوی ماموران امداد و نجات یافت شد که یادداشتی با مضمون عذرخواهی از او به جا مانده است.

مرگ ناگهانی پارک یک روز پس از آن صورت گرفت که یکی از منشی‌های پیشین او در اداره پولیس شکایتی را علیه شهردار ثبت کرد. این خانم مدعی شده در بیش از چهار سال اخیر پیام‌های نامناسب از شهردار دریافت کرده و همچنین پارک سون با منشی خود تماس‌های فیزیکی داشته که بدون موافقت منشی انجام شده است.

شهردار در یادداشتی قبل از مرگ از همگان معذرت خواسته و از خانواده و هوادارنش قدردانی کرده بود.

مسئولان شهرداری سئول می‌گویند یک تیم تحقیقاتی مشترک با گروه‌های فعال در حقوق زنان و حقوق بشر به همراه کارشناسان حقوقی تشکیل می‌شود تا این موضوع به صورت دقیق و به صورت عادلانه بررسی شود.

هوانگ این سیک، سخنگوی شهرداری سئول با بیان این مطلب تاکید کرد که مسئولان این شهر تلاش خواهند کرد تا با تشکیل کمیته حقیقت یاب که با حضور کارشناسان خارجی، فعالین حقوق زنان و حقوق بشر و همچنین کارشناسان حقوق بشر، به صورت کامل و دقیق به تمام ابعاد این ماجرا بپردازد.

به نوشته یورونیوز؛ پارک وون-سون شهردار سئول بالاترین مقام سیاسی کره جنوبی محسوب می‌شود که تا کنون متهم به آزار جنسی شده است. او نزدیک به یک دهه شهردار پایتخت و از مقام‌های عالی‌رتبه حزب چپ میانه «دموکراتیک» در این کشور بود. پارک سون از سال ۲۰۱۱ شهردار سئول بود و بیش از تمام شهرداران سئول در این مقام باقی ماند. او نقش مهمی را در مقابله با ویروس کرونا در این شهر ۱۰ میلیون نفری بازی کرد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟