اتحادیه‌ اروپا بیش از ۴۵ هزار پناهجوی افغان را می‌پذیرد

  • انتشار: ۱۷ میزان ۱۴۰۰
  • سرویس: بین المللتیتر 1
  • شناسه مطلب: 122063

یلوا یوهانسن کمیشنر امور داخلی اتحادیه اروپا گفته که به درخواست کمیشنر عالی ملل متحد در امور پناهندگان، ۴۵ هزار و ۵۰۰ پناهجوی افغان را طی ۵ سال آینده می‌پذیرد.

وی با بیان اینکه پذیرش مهاجران افغان توسط اتحادیه اروپا، بحران موجود در افغانستان را حل نمی‌کند تاکید کرد که حمایت و حراست از افغان‌هایی که در معرض خطر قرار دارند، یک وظیفه‌ اخلاقی اتحادیه‌ اروپا است.

او افزود:” نزدیک به ۸۵ هزار مهاجر از افغانستان از قبل در کشور‌های همسایه‌ این کشور حضور دارند و اتحادیه‌ای اروپا طی پنج سال آینده ۵۰ درصد از این مهاجران را خواهند پذیرفت.

یوهانسن گفت:” تخلیه‌ آن عده از افرادی که در داخل افغانستان باقی مانده اند و با خطر جدی مواجه می‌باشد نگرانی جدی است، به ویژه خبرنگاران و قضات زن”.

یوهانسن همچنین خاطرنشان کرد که پس از خروج کامل قوای بین‌المللی به رهبری ایالات متحده و برگشت طالبان، ۲۴ عضو اتحادیه اروپا، مجموعاً ۲۲ هزار پناهجو را از افغانستان پذیرفته اند.

این در حالی است که درجریان تخیله نظامی از میدان هوایی کابل بیش از ۱۲۰ هزار تن از افغان‌ها به خارج انتقال یافته اند.

از سویی هم گزارشات تایید نشده وجود دارد که تعدادی از نیروهای آمریکایی به منظور تخلیه افرادی که در خطر جدی قرار دارند احتمالا دوباره در میدان هوایی کابل مستقر می‌شوند؛ خبری که تاهنوز مورد تأیید قرار نگرفته است.

نظرات(۱ دیدگاه)

  1. (۱۸ میزان ۱۴۰۰)

    سلام خدمت شما
    محترم از زمان که حکومت طالبان روی کار امده است جان ما خطر قرار دارد و خواهان کمک شما هستم برای خارج کردن از افغانستان

نظر شما چیست؟