یک عضو کمیسیون انتخابات: تصمیم نهایی در مورد استفاده از سیستم بایومتریک بزودی اعلام می شود

  • انتشار: ۳ میزان ۱۳۹۷
  • سرویس: اجتماعیتیتر 2
  • شناسه مطلب: 48165

یکی از اعضای کمیسیون انتخابات می گویند که مطالعات آنها در مورد چگونگی استفاده از سیستم بایومتریک در روند انتخابات تکمیل نشده و تصمیم نهایی خویش را در این مورد تا روز آینده اعلام خواهد کرد.

ذبیح الله سادات معاون سخنگوی کمیسیون مستقل انتخابات به صدای امریکا گفته است که هنوز مطالعات آنان در مورد چگونگی استفاده از سیسیتم بایومتریک در انتخابات پارلمانی تکمیل نشده است و تصمیم نهایی خویش را در این مورد تا دو روز آینده اعلام می‌کنند.

آقای سادات گفته “در یک یا دو روز دیگر مطالعات ما تکمیل می‌شود و بعد از آن اعلام خواهد کردیم که در انتخابات آینده پارلمانی به کدام شیوه از این سیستم استفاده می‌شود و چقدر مقدور است که ما بتوانیم انتخابات مجلس را با سیستم بایومتریک برگزار کنیم”.

این در حالیست که صدها تن از هواداران ائتلاف بزرگ ملی افغانستان در اعتراض به عدم توجه حکومت به خواست های آنان دفاتر کمیسیون مستقل انتخابات در چندین ولایت کشور را مسدود کرده بودند. یکی از خواست های این ائتلاف استفاده از سیستم بایومتریک در روند انتخابات است.

همچنین عبدالله عبدالله رئیس اجرایی حکومت چند روز قبل گفته بود که در انتخابات آینده پارلمان از سیستم بایومتریک استفاده خواهد شد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟