گزاش ضد و نقیض از شهر غزنی/ کنترل شهر در دست کیست؟

  • انتشار: ۲۰ اسد ۱۳۹۷
  • سرویس: اجتماعیامنیت و حوادثتیتر 1
  • شناسه مطلب: 46093

در حالی که وزارت دفاع مدعی شده است که کنترل شهر غزنی را به طوردر دست گرفته است، اما منابع محلی در غزنی می گویند درگیری های پراکنده ای هم اکنون در بعضی از نقاط شهر غزنی از جمله قلای میری در جریان است.

فرانس پرس گزارش داده است که مقام‌های امنیتی شامگاه جمعه گفتند کنترل غزنی را در دست دارند و مقام‌های کابل هم تاکید کردند نیروهای امنیتی عملیات پاکسازی علیه شبه‌نظامیان طالبان را که در خانه‌های مسکونی پناه گرفته بودند، آغاز کردند.

اما شاه گل رضایی‌ نماینده مردم غزنی در مجلس گفته است این اطلاعات قابل تایید نیست زیرا برق و خدمات تلفن همراه در این منطقه قطع شده است چون طالبان برج مخابراتی را تخریب کرده است.

به گفته او، شامگاه جمعه نیروهای پشتیبانی عازم این منطقه شدند و نیروهای آمریکایی بالگردهای تهاجمی مستقر کردند و دست‌کم یک حمله هوایی برای عقب راندن شبه‌نظامیان طالبان صورت گرفت.

با این حال، طالبان مدعی پیروزی شده و اعلام کرده است که شبه‌نظامیانش با عقب راندن نیروهای افغان کنترل غزنی را به دست گرفتند. این درگیری‌ها از شامگاه پنج‌شنبه آغاز شد.

ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی طالبان در صفحه تویترش نوشت که ساحات «حوزه ششم، پی آر تی، بالاحصار، تپه تلویزیون مرکز توپچی و تمام حوزه‌های شهر غزنی به تصرف طالبان درآمده است.»

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟