پنتاگون: آمریکا در عملیات نگهبان آزادی در افغانستان بیش از 143 میلیارد دالر هزینه کرده است

  • انتشار: ۲۲ سنبله ۱۳۹۷
  • سرویس: امنیت و حوادثتیتر 2سیاست
  • شناسه مطلب: 47383

وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) اعلام کرده است که در عملیات نگهبان آزادی که در افغانستان انجام شده است، 134.3  میلیارد دالر هزینه کرده اند که این عملیات پرهزینه ترین عملیات نیروهای آمریکایی بوده است.

به گزارش شبکه CNBC  وزارت دفاع آمریکا بعد از حملات 11 سپتامبر 2001 صدها میلیارد دالر در چندین عملیات نظامی در نقاط مختلف جهان به مصرف رسانده است.

در بخشی از گزارش پنتاگون آمده است که جنگ‌های افغانستان، عراق و سوریه از ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ تاکنون بالغ بر یک و نیم تریلیون دالر برای مالیات دهندگان آمریکایی هزینه داشته است. که از این مبلغ، عملیات‌های فعلی آمریکا شامل عملیات نگهبان آزادی در افغانستان، عملیات عزم راسخ در سوریه و عراق و عملیات عقاب باشکوه برای ماموریت‌های امنیتی داخلی آمریکا و کانادا ۱۸۵.۵ میلیارد دالر را به خود اختصاص داده‌اند.

همچنین از میان این سه عملیات نیز عملیات نگهبان آزادی در افغانستان بیشترین میزان هزینه را داشته و بعد از آن عملیات عقاب باشکوه در داخل آمریکا و کانادا و سپس عزم راسخ در سوریه و عراق هزینه داشته‌اند.

میزان هزینه عملیات نگهبان آزادی ۱۳۴.۳ میلیارد دالر، هزینه عملیات عقاب باشکوه ۲۷.۷ میلیارد دالر و هزینه عملیات عزم راسخ ۲۳.۵ میلیارد دالر بوده است.

طبق این گزارش این پول صرف آموزش، تجهیز، نگهداری و مواد غذایی، البسه، خدمات پزشکی و حقوق سربازان شده است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟