۴۲ کشته در پی وقوع سیلاب‌ها در یک ماه گذشته در کشور

  • انتشار: ۶ جوزا ۱۴۰۲
  • سرویس: امنیت و حوادث
  • شناسه مطلب: 140266

سخنگوی طالبان در امور رسیدگی به حوادث طبیعی می‌گوید که بر اثر سیلاب‌ و باران‌های شدید در یک ماه گذشته، ۴۲ نفر در شماری از ولایات کشور جان باخته اند.

شفیع الله رحیمی‌، سخنگوی طالبان در امور رسیدگی به حوادث طبیعی در یک پیام تصویری امروز شنبه‌، ۶ جوزا، گفته است که بر اثر حوادث طبیعی در یک ماه گذشته، زیان‌های مالی و جانی به شماری از هموطنان وارد شده است.

به گفته رحیمی، این ۴۲ تن در ولایت‌های کاپیسا، میدان وردک، تخار، بدخشان، غور، کنر، ننگرهار، نورستان، لغمان، خوست، دایکندی و پکیتا کشته شده اند. همچنین ۴۵ تن دیگر زخمی شده اند.

بر اساس گفته های رحیمی، در این ولایت‌ها ۳۴۱ خانه به شکل کامل تخریب که در نتیجه آن زیان‌های هنگفت مالی به ساکنان این مناطق وارد شده است.

رحیمی اضافه کرده است که در این مدت ۵۷۳ جریب زمین زراعتی و باغ‌های میوه نیز از بین رفته است.

وی همچنین تصریح کرده است که این وزارت در مدت یک‌ماه برای بیش از ۱۵ هزار خانواده در سراسر کشور با همکاری نهاد‌های امدادرسان ملی و بین‌المللی، مواد خوراکی‌، غیرخوراکی کمک کرده است.

سخنگوی وزارت رسیدگی به حوادث، از موسسات ملی و بین‌المللی خواسته که با توجه به شرایط فعلی مردم افغانستان، به کمک‌های شان ادامه دهند.

بر اساس گزارش‌ها، سرازیر شدن سیلاب‌های شدید در چند روز اخیر در ولایت‌های میدان وردک و غور نیز زیان‌های مالی زیادی به کشاورزان وارد کرده است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟